Прискорена реєстрація торгової марки
Проведення процедури державної реєстрації торгової марки в Києві та на території всієї України досить-таки трудомісткий процес, який займає багато часу. Закономірно, що через це у багатьох власників компаній в Україні виникає питання, а чи можна якось прискорити процес реєстрації торгової марки і отримання Свідоцтва?
У цій статті юристи фірми “Консультаріус” розберуть, чи існують які-небудь відмінності між звичайною процедурою реєстрації торгової марки і прискореною? Як вона буде проходити, в які терміни? Який пакет документів знадобиться? Чи зміниться якось від цього вартість державної реєстрації торгової марки? Про ці та безліч інших аспектів читайте далі.
Зміст
Нормативно-правова база
Для того, щоб всебічно вивчити це питання, радимо скористатися нижче зазначеними законодавчими актами, такими як:
- Цивільний Кодекс України (ЦКУ),
- Закон України “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг”,
- Закон України “Про охорону географічних зазначень”,
- Положення про представника у справах інтелектуальної власності (патентного повіреного), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України,
- Наказ Міністерства Юстиції України “Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів з питань інтелектуальної власності”.
Відмінності звичайної від прискореної процедури реєстрації торгової марки в Україні
Найголовнішою відмінністю при терміновій реєстрації торгової марки буде виступати термін оформлення. В усьому ж іншому – процедури будуть проходити ідентично. Звичайно ж, варто розуміти, що при проведенні прискореної процедури реєстрації її вартість буде значно вище, пов’язано це безпосередньо з терміновістю надання послуг державними органами України.
При спробі першої реєстрації своєї торгової марки у багатьох заявників викликає щирий подив той факт, що стандартна реєстрація (в сукупності з усіма діями) проходить в межах від шістнадцяти до двадцяти місяців.
Відлік днів потрібно починати обчислювати з моменту написання і подачі заявки власником торгової марки в Державне підприємство “Український інститут інтелектуальної власності” – Укрпатент. Діяльність патентного відомства регулюється безпосередньо українським законодавством, а саме: Розпорядженням Кабінету міністрів України “Про національний орган інтелектуальної власності”.
Джерело: [https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1267-2020-%D1%80#Text]
Чому такі великі терміни реєстрації?
Насправді, для цього є безліч різних причин. Наприклад, очевидним фактором є те, що в Україні існує тільки один національний орган – патентне відомство, що займається реєстрацією, повторною реєстрацією і продовженням терміну діяльності Свідоцтв – і це Укрпатент. Всі заявки необхідно направляти саме туди і, відповідно, через це такий термін розгляду заявок про реєстрацію торгових марок.
Також, багато часу займає проведення експертизи за поданою власником торгової марки заявкою. Експертиза проводиться на підставі норм Закону України “Про охорону прав на зазначення для товарів і послуг”, а саме – статті 10.
Експертиза торгової марки буде проходити в два етапи:
- формальна експертиза
- кваліфікована експертиза
Що являє собою “формальна експертиза” торгової марки? Під час її проведення, буде чітко встановлена дата подачі заявки в Укрпатент (стаття 8 Закону України “Про охорону прав на зазначення для товарів і послуг”).
До речі, заявку в Укрпатент можна подати виключно в письмовій або електронній формі. Факсом або по телефону це зробити неможливо.
Далі, заявка буде перевірятися на відповідність до вимог юридичних норм, конкретно – статті 8:
- текст документа повинен бути складений українською мовою;
- клопотання дозволяється написати у довільній формі, головне – викласти в ньому прохання про реєстрацію торгової марки;
- вказати всі коректні і актуальні відомості про заявника (або заявників, адже держава дозволяє участь декількох осіб), вказати адресу;
- реєстроване позначення повинно бути подано в формі зображення високої якості (це необхідно для подальшого проведення експертизи);
- повний список товарів, продуктів або послуг, які надає Ваша компанія.
Джерело: [https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3689-12#Text]
Останній пункт по порядку, але далеко не останній за значимістю – це своєчасна і правильна сплата державного мита.
Сума державного мита в кожному випадку визначається індивідуально.
Сума буде залежати від таких факторів, як:
- кількість класів, які були вказані відповідно до Міжнародного класифікатора товарів та послуг (МКТП);
- якщо Ви плануєте зареєструвати кольорове позначення;
- якщо в торговій марці буде використано слово “Україна”, то це значно підвищить вартість підсумкової грошової суми;
- якщо заявка буде подана не одним, а кількома заявниками;
- враховується форма подачі заявки (письмова або електронна).
Джерело: [https://base.uipv.org/signs_calc/]
Всі розрахунки виконуються не просто так, а з урахуванням правових норм, які вказані в Постанові Кабінету Міністрів України №1716 – [https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1716-2004-%D0%BF#Text]
Хочете дізнатися точну суму адміністративного збору? Звертайтеся за консультацією до фахівців юридичної фірми “Консультаріус”. Ми працюємо в Києві і по всій території України.
У тому ж випадку, якщо Ви оформили і направили всі документи у відповідності з усіма вищезгаданими вимогами, і заплатили адміністративний збір за заявку – після цього Вам буде надіслано повідомлення про встановлену дату подання заявки і буде здійснена публікація в офіційному електронному бюлетені, який називається “Промислова власність”. Одночасно з цими діями, інформація про Вашу заявку буде занесена в офіційну Базу даних заявок.
Далі починається етап кваліфікаційної експертизи торгової марки. Що це означає?
Під час цього будуть розглянуті всі нюанси Вашої торгової марки, яку Ви плануєте зареєструвати для того, щоб експерти змогли оцінити, чи підпадає Ваша торговельна марка під умови і вимоги надання їй правової охорони держави або ж ні.
Які вимоги для цього необхідно виконати?
Торгова марка в Україні може складатися з таких елементів:
- слово;
- словосполучення;
- цифри;
- різні елементи і комбінації кольорів.
Заборонено використовувати як позначення своєї торгової марки найменування державних органів України, їх територіальних підрозділів та посадових осіб. Це ж правило застосовується до назв іноземних держав, міжнародних організацій, дипломатичних установ і так далі.
Експерти перевірятимуть відповідність Вашого представленого логотипу з тими продуктами, товарами і послугами, якими займається Ваша фірма. Це робиться заради того, щоб торгова марка не вводила Ваших потенційних клієнтів і бізнес-партнерів в оману помилковими фразами в своєму позначенні.
Грубою помилкою буде використання у своїй підприємницькій діяльності вже наявного офіційно зареєстрованого на території України логотипу, бренду тощо. В такому випадку, Ваша заявка буде 100% відхилена.
Якщо під час проведення експертизи фахівцями буде встановлено, що Ви порушили будь-який пункт в законодавстві про інтелектуальну власність – Ваша заявка на реєстрацію буде в підсумку відхилена. Вам нададуть детальний звіт, де будуть чітко визначені всі нюанси і обставини справи. Ваша торговельна марка може бути визнана такою, що повністю не підпадає під державну правову охорону, або ж, тільки частково.
Цей звіт буде висланий власнику виключно один раз, для того, щоб у нього була можливість його оскаржити, привівши всі можливі докази і аргументи на користь реєстрації своєї торгової марки в Укрпатенті.
У підсумку, кінцевим результатом експертизи заявки на реєстрацію вважається аргументований висновок експертів, який буде мати юридичну силу з того моменту, коли він буде офіційно затверджений Укрпатентом.
Джерело: [https://ukrpatent.org/uk/articles/signs#7]
Прискорена реєстрація торгової марки в Україні
Якщо ж ми з Вами говоримо про ті випадки, коли реєстрацію необхідно здійснити в найкоротші терміни, тут нам приходить на допомогу послуга “термінової реєстрації”.
Коли можна буде власникам скористатися цією можливістю? У зв’язку з тим, що в 2017 році були здійснені численні зміни в нормативно-правових актах, які стосуються саме сфери інтелектуальної власності, з цього моменту – термінова реєстрація можлива тільки через три місяці після того, як заявник подав заявку про реєстрацію своєї торгової марки в Укрпатент.
Причини для того, щоб вибрати саме прискорену реєстрацію можуть бути найрізноманітніші, наприклад:
- якщо потрібно здійснити факт повної передачі прав на дану торговельну марку третій особі;
- бажання власника надалі укласти договір ліцензії;
- для того, щоб запобігти неправомірним діям, пов’язаним зі сферою інтелектуальної власності в Україні та скористатися всім доступним обсягом правового захисту від держави Україна;
- щоб змусити порушників заплатити за нелегальне використання Вашої торгової марки в особистих цілях, не отримавши для цього офіційного дозволу, за що Вам належить виплата компенсації;
- для того, щоб зареєструвати відповідний домен;
- або ж, для митних органів України, щоб безперешкодно здійснювати контроль за ввезенням контрабандного товару з використанням Вашої торгової марки.
При прискореній процедурі Ви (через три-чотири місяці після дати подання заявки в Укрпатент) отримаєте висновок проведеної експертизи, потім, необхідно буде в обов’язковому порядку сплатити державне мито. Нагадуємо, що для кожного воно буде різним, щоб розрахувати його розмір заздалегідь – скористайтеся онлайн калькулятором.
Якщо рішення було прийнято про здійснення реєстрації Вашої торгової марки, тоді Вам потрібно буде ще окремо заплатити за видачу Свідоцтва та публікацію відомостей в бюлетені “Промислова власність”. І тільки ще через два місяці Вам, як правило, має прийти саме Свідоцтво.
Що у нас виходить в результаті? Термін прискореної реєстрації торгової марки в Україні не може бути менше семи-восьми місяців. Як Ви бачите, на відміну від стандартної процедури – термін значно скоротився.
Наша юридична фірма “Консультаріус” займається наданням послуг за стандартною і прискореною реєстрацією торгової марки в Києві, області і по всій території України.
Що Ви отримаєте під час нашого спільного співробітництва?
- послуги досвідчених юристів-практиків, які вже тривалий час займаються веденням справ, які безпосередньо пов’язані із здійсненням стандартної і термінової державної реєстрації, повторної реєстрації змін і продовження терміну дії Свідоцтва;
- оперативність в діях, виключно легальні методи роботи і отримання ефективного результату в максимально можливі найкоротші терміни;
- оформлення всього пакету документів згідно з законодавчими нормами України;
- представлення Ваших інтересів у взаємовідносинах з державними органами України та приватними організаціями;
- економія Вашого часу та коштів, ми будемо стежити за тим, щоб все було зроблено і оформлено в необхідні терміни, що допоможе Вам і Вашим партнерам уникнути непередбачених збитків в бізнесі.
Що ж, підведемо підсумок.
Стандартна процедура займе у Вас, як мінімум – шістнадцять, як максимум – двадцять місяців. Прискорена процедура реєстрації – приблизно від семи до восьми місяців. Це значно швидше, відповідно, і буде коштувати в рази дорожче.
Чим швидше Ви офіційно зареєструєте свій бренд, тим більша ймовірність, що інші недобросовісні компанії не зможуть якось нашкодити Вашій підприємницької діяльності. Адже перебуваючи під державною правовою охороною Ви зможете відразу ж подати до суду, захистити свої інтереси і відсудити суму компенсації збитків, які були Вам завдані.
Наші партнери та клієнти
OTP BANK
Наш офіційний банк партнер
Банк Альянс
Наш клієнт та партнер
Арсенал Kids
Наш спортивний клієнт
Hidrafacial
Наш клієнт та партнер
Вам сподобалося працювати з нами?
Залишіть відгук!
Консультариус сопровождает нашу деятельность с момента регистрации первой компании, а именно с января 2019 года. Мы сразу нашли общий язык, после чего юристы включились в работу. Также нам нравится, что в данной компании обеспечивается параллельно и бухгалтерское сопровождение, поэтому клиент не испытывает сопротивления между аутсорс юристом и бухгалтером. Рады партнёрству и смело рекомендуем Консультариус!
Группа компаний MAGIC
(ТОВ «Меджик Консьерж», ТОВ «Меджик Консьерж»).
Время от времени пользуемся услугами юриста Консультариус для вычитки и подготовки договоров. Довольны безукоризненным соблюдением сроков, ценами на услуги и вниманию к деталям.
Рекламное агентство ArtNET
(ТОВ «АГЕНТСТВО ІНТЕРНЕТ-РЕКЛАМИ «АРТНЕТ»)
Для кожного бізнесу дуже важливо завжди мати на зв'язку надійних радників з юридичних питань, тому Компанія VARM користується послугами Консультаріуса на постійній основі. За час співпраці юристи продемонстрували себе як професіонали в спірних ситуаціях з контрагентами, зокрема в процесі узгодження договорів поставки. Дякуємо за плідну співпрацю.
VARM:Трубопроводна арматура
(ТОВ «В.АРМ»)
На старте нашего бизнеса мы вообще игнорировали юридические нюансы, избегали лишние бумаги и формальности, пока это не обернулось крупной проблемой - штрафные санкции от клиента. Когда ситуация зашла в тупик мы решили обратиться к юристам (не рекомендуем затягивать проблемы).
Сначала попробовали работать с первыми попавшимися из гугла, но то не смогли помочь и просто развели руками. Тогда другой наш клиент порекомендовал нам Консультариус, куда мы обратились и это был очень верный выбор. Сейчас мы уверенно вписываем юр. услуги в свой бюджет, потому что поняли, от каких больших рисков и головняка нас избавляют юристы. Занимайтесь бизнесом, договорами пусть занимаются специалисты.
* Кстати, от штрафных санкций со стороны клиента тоже удалось отбиться благодаря лазейке в договоре, которую нашёл юрист Консультариус :))ProfitMakers
(ТОВ "ПРОФІТМЕЙКЕРС")
Консультаріус – наші колеги з юридичного консалтингу, яких ми залучаємо в процесі надання послуг. За час спільної роботи жодного разу не булі зірвані строки або порушені умови: всі клієнти задоволені та залишали тільки позитивні фідбеки. З цього можна зробити висновок, що Консультаріус є надійним юридичним партнером. Бажаємо успіхів та розвитку Вашій компанії.
PartnerConsult LTD
(ТОВ «АК ПАРТНЕР КОНСАЛТ»)
Бизнес в сфере промышленного альпинизма имеет много подводных камней: начиная от вопросов безопасности сотрудников, заканчивая ответственностью перед клиентом. Деятельность компании PromAlp-Group усложнена, кроме того, и наличием иностранных заказчиков. К счастью, с этим всем уже больше года отлично справляются наши юридическо-бухгалтерские советники из Консультариус, которым мы полностью делегировали эту сферу. Рады сотрудничеству!
PromAlp-Group
(ТОВ «ПРОМАЛЬП-ГРУП»)