Реєстрація торгової марки
Торгова марка – це унікальне позначення товару або послуг, яке виділяє і індивідуалізує їх серед всіх інших в цій сфері.
Дуже важливо підійти до цього питання з усією серйозністю, тому що вибір вдалого найменування – значно підвищить впізнаваність Вашого продукту і, відповідно, його популярність серед потенційних клієнтів.
Сьогодні ми обговоримо, безпосередньо, сам процес реєстрації торгової марки на території України. Оформленням яких документів необхідно буде зайнятися? Як проходить процедура державної реєстрації торгової марки? Відколи її можна буде офіційно використовувати в своїй діяльності? Від чого залежатиме вартість послуги з реєстрації торгової марки?
Зміст
- Нормативно-правова база
- Мета національної реєстрації торгової марки
- Суб’єкти права інтелектуальної власності на торговельну марку
- Оформлення торгової марки
- Національна реєстрація торгової марки
- Права власника торгової марки в Україні
- Подача заявки
- Вартість процедури реєстрації торгової марки в Києві та Україні
- Представник заявника при реєстрації торгової марки
- Проведення експертизи заявки
Торгова марка
Нормативно-правова база
Керуватися в цьому випадку необхідно такими законодавчими актами, як: Цивільний Кодекс України (ЦКУ), Закон України “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг”, Закон України “Про охорону географічних зазначень”, Положення про представника у справах інтелектуальної власності (патентного повіреного), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України.
Цивільний Кодекс України в ст. 492 визначає, що саме входить в це поняття.
Що необхідно знати про поняття “торгова марка”?
Воно може включати в себе:
- слово;
- словосполучення;
- цифри;
- різні елементи і комбінації кольорів.
У всіх перерахованих вище позначень є тільки одна мета – виділитися і запам’ятатися.
Мета національної реєстрації торгової марки
Основне призначення цього – можливість захистити в суді і офіційно підтвердити унікальність Вашої торгової марки. Зробити це буде можливо виключно після здійснення процедури державної реєстрації.
Суб’єкти права інтелектуальної власності на торговельну марку
На території України, ними можуть виступати як юридичні, так і фізичні особи.
Згідно ст. 493 ЦКУ, таке право може одночасно належати кільком юридичним особам та фізичним особам.
Крім цього, на неї поширюються ще й майнові права.
Такі як:
- право на її використання;
- дозволяти використовувати (згадувати) торгову марку іншим особам;
- припиняти неправомірні дії з Вашим зареєстрованим товарним знаком;
- забороняти її використання.
Оформлення торгової марки
Юридичними нормами України заборонено використання наступного оформлення торгової марки:
- використання державної символіки (герба, прапора, емблеми);
- офіційні назви іноземних держав;
- повне і/або скорочене найменування міжнародних організацій, їх емблем;
- нагороди, інші відмітні знаки;
- позначення, які є неправдивими, створюють хибне враження у клієнтів і партнерів про конкретний товар або послугу;
- які були складені з загальновживаних позначень, які вже використовуються для позначення певного товару;
- заборонено використовувати зображення і словосполучення для своєї торгової марки, які будуть нагадувати іншу торгову марку, вже зареєстровану в установленому порядку;
- фірмові найменування, які вже відомі по всій території України і належать іншим особам.
Право власності на торговельну марку в Україні завіряється свідоцтвом.
Національна реєстрація торгової марки
Почати потрібно з того, що необхідно подати заявку до Укрпатенту. Свідоцтво буде видано заявнику в тому випадку, якщо його позначення буде оригінальним, в наявності буде весь пакет документів і (при виникненні спірних питань) буде схвалена та заявка, яка була подана раніше.
Обсяг правової охорони торговельної марки буде визначатися за такими критеріями:
- зображення торгової марки;
- переліком товарів і послуг, які внесені до Державного реєстру свідоцтв України *.
* Повна назва, Державного реєстру свідоцтв України на позначення для товарів і послуг – офіційний документ, в ньому міститься інформація про повний набір діючих свідоцтв.
Термін дії свідоцтва становить десять років, які обчислюються від дати подання заявки і його може бути продовжено на строк ще на десять років на підставі клопотання заявника. Для цього необхідно буде в обов’язковому порядку сплатити збір.
Після того, як термін дії свідоцтва закінчиться, тільки власник торгової марки має право на повторну реєстрацію торгової марки (протягом наступних двох років).
Виняток може бути тільки в тому випадку, якщо власник свідоцтва (яке вже буде недійсним) особисто добровільно надасть дозвіл на реєстрацію раніше заявленої ним торговельної марки.
Допомогти з реалізацією процедури державної реєстрації торгової марки може наша юридична фірма «LA Consulting». Ми надаємо правову консультацію нашим клієнтам і пропонуємо послуги з оформлення пакету документів, який необхідний для подачі при реєстрації.
Права власника торгової марки в Україні
- Право на її використання.
- нанесення торгової марки на будь-який товар, власне, для якого цю марку і реєстрували;
- нанесення на упаковку товару;
- вивіски;
- етикетку/бірку/нашивку;
- зберігати даний товар з вказівкою його торгової марки;
- використовувати її при пропозиції імпорту / експорту товару;
- під час здійснення продажу;
- застосування даного позначення при наданні будь-яких послуг, для яких і було зареєстровано дану торговельну марку;
- поширювати її в інтернеті, в рекламі (на буклетах) і для ведення ділової документації.
- Право забороняти іншим особам використовувати Вашу зареєстровану торгову марку
- Право передачі третій особі прав інтелектуальної власності на дану торговельну марку повністю, або ж, частково (здійснюється на підставі договору)
- Право видачі ліцензії (дозволу) третім особам на використання Вашої торгової марки на підставі підписаного ліцензійного договору
- Право ставити перед позначенням своєї торгової марки букву “R”, яка означає, що Вашу марку було офіційно зареєстровано на території України.
Скористатися усім обсягом своїх прав Ви можете з моменту подачі заявки в Укрпатент.
Подача заявки
Заявка – це сукупність документів, які необхідно подати заявнику для ініціювання процедури реєстрації торгової марки.
Даний документ можна подати як в електронній, так і в письмовій формі, дивлячись як Вам зручно.
Згідно ст. 7 Закону України “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг”, письмова заявка повинна включати такі відомості:
- заява про реєстрацію торгової марки;
- зображення позначення, яке реєструється;
- перелік товарів і послуг, для реалізації яких власник збирається реєструвати цю торгову марку, обов’язковою умовою виступає те, що вони повинні бути згруповані по МКТП (Міжнародним класифікатором товарів і послуг):
- також, потрібно вказати заявника (або заявників, якщо їх декілька) і його адреса.
Якщо Ви бажаєте зареєструвати колективну торговельну марку (тобто, право інтелектуальної власності на неї є у кількох людей), необхідно в заявці всіх їх вказати. Також, до заявки буде додаватися документ, який чітко регламентує умови її використання.
Електронний варіант подачі заявки.
Цей спосіб передбачає використання офіційного сайту Укрпатенту. Всі заявки подані в електронній формі будуть заноситися до електронного діловодства Укрпатенту, відповідно до норм українського законодавства, норми якого поширюються на сферу електронних документів і електронного діловодства.
Необхідно буде обов’язково здійснити ідентифікацію особи, яка має намір подати заявку про реєстрацію (його представника, або ж, довіреної особи) з використанням ЕЦП *.
* ЕЦП (Електронний цифровий ключ) – служить для того, щоб швидко і ефективно здійснювати ідентифікацію особистості. Широко використовується для оформлення різної документації, підписання контрактів і, особливо часто, зустрічається в сфері бухгалтерії, з його допомогою підписується і відправляється в податкову службу звітність.
ЕЦП можна згенерувати самостійно, для цього можна використовувати додаток Вашого банку, ДІЮ, або ж, спеціалізований акредитований центр, у якого є повноваження займатися такою діяльністю.
Тому, рекомендуємо не залишати це без уваги, а згенерувати ключ, наявність якого може значно полегшити життя. Залишилися питання? Можете проконсультуватися з нашими юристами і бухгалтерами фірми «LA Consulting».
Вартість процедури реєстрації торгової марки в Києві та Україні
Згідно з вищезгаданим Законом, для того, щоб державні органи зареєстрували Вашу торгову марку необхідно буде сплатити збір.
Розмір збору індивідуальний. Вартість буде визначатися по тому, яка кількість заявників доводиться на одну торгову марку, які класи МКТП були вказані.
Також, якщо заявка буде подана через патентного повіреного, або будь-якого-другого довіреної особи, то до заявки необхідно буде додати довіреність, яка буде підтверджувати його повноваження в цій справі.
Довіреність має досить просту письмову форму її написання і не потребує обов’язкового нотаріального завірення, виняток: довіреності, які були видані як передоручення (згідно з нормами статті 245 Цивільного Кодексу)
Оплатити його необхідно в межах двох місяців з моменту подачі заявки власником.
Цей термін не є остаточним, його можна продовжити, але тільки максимально до шести місяців, за умови, що заздалегідь про це буде подано відповідне клопотання та буде сплачено за нього збір.
Як Ви могли помітити, при процесі реєстрації торгової марки є безліч нюансів, які потрібно враховувати окремо для кожної ситуації. Юристи фірми «LA Consulting» з радістю допоможуть Вам і нададуть свої послуги при реєстрації. Заявку можна подати не тільки особисто, але і скориставшись допомогою представників.
Завдяки цьому рішенню, Ви істотно заощадите свій час і сили, які зможете витратити на подальший розвиток свого бізнесу. Також, це убезпечить Вас і Ваших партнерів від неправильного оформлення документації або пропуску допустимих термінів.
Якщо зацікавила наша пропозиція, можете залишити заявку на нашому сайті – і ми самі зв’яжемося з Вами, або ж, зателефонувавши за вказаним на сайті номером телефону.
Можливість подати заявку з використанням факсу або електронної адреси – не передбачена.
Представник заявника при реєстрації торгової марки
Згідно з Положенням про представника у справах інтелектуальної власності (патентного повіреного), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України, заявку на реєстрацію має право подати представник власника ТМ.
В Україні існує Реєстр патентних повірених.
З його допомогою дуже зручно реалізувати свої права в сфері інтелектуальної власності іноземцям, особам без громадянства, іноземним підприємствам і так далі. Якщо вони не проживають постійно на території України, то, звичайно ж, скористаються юридичними послугами патентних повірених.
Але, є винятки, наприклад, фіз особи і юр особи, які проживають або перебувають на території Російської Федерації, Республіки Білорусь, Азербайджанської Республіки та Грузії мають право подавати свою заявку без залучення представників, тобто, без участі патентних повірених. (Згідно з угодами про співробітництво в галузі охорони промислової власності між Державою Україна та даними державами)
Якщо, хоча б один із заявників є громадянином України, який постійно проживає на території України або юридичну особу, яка знаходиться на території України, то заявку можна буде подати також без патентного повіреного.
Проведення експертизи заявки
Що означає проведення експертизи:
- береться до уваги дата подачі заявки;
- вона перевіряється на відповідність всіх вимог (чіткість зображення, відповідність марки до послуги, що надаються і товару, унікальність тощо)
- перевіряється, сплатили Ви збір і чи відповідає його сума.
Якщо все буде добре і Ваша торговельна марка успішно пройде експертизу, заявнику буде надіслано повідомлення про встановлену дату подання такої заявки і буде опубліковано відомості в офіційному електронному бюлетені “Промислова власність”, зроблено це буде протягом п’яти робочих днів з моменту направлення такого повідомлення.
Якщо результати експертизи не були оскаржені і відкликані, їх буде відображено в обгрунтованому висновку, який буде дійсний з того моменту, коли його затвердить Укрпатент.
І вже на підставі цього висновку буде ухвалюватися рішення про реєстрацію торгової марки або відмову в ній.
У Вас в підсумку повинно бути “на руках” рішення про реєстрацію торгової марки та документ, який підтверджуватиме сплату державного мита, що нараховується за видачу свідоцтва і збору за публікацію відомостей про видачу свідоцтва.
Після цього, Укрпатент здійснює остаточну державну реєстрацію торгової марки і заносить відомості до Державного реєстру свідоцтв України на торговельні марки.
Переваги роботи з нашою компанією
Наші фахівці консультують та працюють по всій території України, не лише у Києві.
Зв’язатися з нами Ви можете декількома способами: заповніть заявку на сайті – і ми самі передзвонимо Вам у робочий час, якщо ж не хочете чекати – телефонуйте за вказаним на нашому сайті номером телефону.
Наші партнери та клієнти
OTP BANK
Наш офіційний банк партнер
Банк Альянс
Наш клієнт та партнер
Арсенал Kids
Наш спортивний клієнт
Hidrafacial
Наш клієнт та партнер
Вам сподобалося працювати з нами?
Залишіть відгук!
Консультариус сопровождает нашу деятельность с момента регистрации первой компании, а именно с января 2019 года. Мы сразу нашли общий язык, после чего юристы включились в работу. Также нам нравится, что в данной компании обеспечивается параллельно и бухгалтерское сопровождение, поэтому клиент не испытывает сопротивления между аутсорс юристом и бухгалтером. Рады партнёрству и смело рекомендуем Консультариус!
Группа компаний MAGIC
(ТОВ «Меджик Консьерж», ТОВ «Меджик Консьерж»).
Время от времени пользуемся услугами юриста Консультариус для вычитки и подготовки договоров. Довольны безукоризненным соблюдением сроков, ценами на услуги и вниманию к деталям.
Рекламное агентство ArtNET
(ТОВ «АГЕНТСТВО ІНТЕРНЕТ-РЕКЛАМИ «АРТНЕТ»)
Для кожного бізнесу дуже важливо завжди мати на зв'язку надійних радників з юридичних питань, тому Компанія VARM користується послугами Консультаріуса на постійній основі. За час співпраці юристи продемонстрували себе як професіонали в спірних ситуаціях з контрагентами, зокрема в процесі узгодження договорів поставки. Дякуємо за плідну співпрацю.
VARM:Трубопроводна арматура
(ТОВ «В.АРМ»)
На старте нашего бизнеса мы вообще игнорировали юридические нюансы, избегали лишние бумаги и формальности, пока это не обернулось крупной проблемой - штрафные санкции от клиента. Когда ситуация зашла в тупик мы решили обратиться к юристам (не рекомендуем затягивать проблемы).
Сначала попробовали работать с первыми попавшимися из гугла, но то не смогли помочь и просто развели руками. Тогда другой наш клиент порекомендовал нам Консультариус, куда мы обратились и это был очень верный выбор. Сейчас мы уверенно вписываем юр. услуги в свой бюджет, потому что поняли, от каких больших рисков и головняка нас избавляют юристы. Занимайтесь бизнесом, договорами пусть занимаются специалисты.
* Кстати, от штрафных санкций со стороны клиента тоже удалось отбиться благодаря лазейке в договоре, которую нашёл юрист Консультариус :))ProfitMakers
(ТОВ "ПРОФІТМЕЙКЕРС")
Консультаріус – наші колеги з юридичного консалтингу, яких ми залучаємо в процесі надання послуг. За час спільної роботи жодного разу не булі зірвані строки або порушені умови: всі клієнти задоволені та залишали тільки позитивні фідбеки. З цього можна зробити висновок, що Консультаріус є надійним юридичним партнером. Бажаємо успіхів та розвитку Вашій компанії.
PartnerConsult LTD
(ТОВ «АК ПАРТНЕР КОНСАЛТ»)
Бизнес в сфере промышленного альпинизма имеет много подводных камней: начиная от вопросов безопасности сотрудников, заканчивая ответственностью перед клиентом. Деятельность компании PromAlp-Group усложнена, кроме того, и наличием иностранных заказчиков. К счастью, с этим всем уже больше года отлично справляются наши юридическо-бухгалтерские советники из Консультариус, которым мы полностью делегировали эту сферу. Рады сотрудничеству!
PromAlp-Group
(ТОВ «ПРОМАЛЬП-ГРУП»)