Реєстрація громадської організації
Допоможе Вам розібратися реєстарцією і заощадимо Ваш час
- Працюємо по всій Україні
- Кращі адвокати з багаторічним досвідом роботи
- Захистимо Ваші права
Зміст
- Нормативно-правова база
- Громадська організація. Поняття і цілі діяльності
- Обмеження для створення і реєстрації громадської організації
- Засновники громадської організації
- Створення і держреєстрація громадської організації
- Найменування
- Статут (установчі документи)
- Державна реєстрація
- Результат реєстраційних дій
Нормативно-правова база
Хочете зареєструвати громадську організацію на території України, але не знаєте з чого почати? У цій статті юристи фірми розкажуть про тонкощі проведення та реалізації даної процедури реєстрації:
Які документи необхідно зібрати? Яка послідовність Ваших дій? Терміни проходження держреєстрації?
Питання про реєстрацію громадської організації вказано в таких юридичних актах, як: Цивільний Кодекс України (ЦКУ), Закон України “Про громадські об’єднання”, Закон України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань”, Наказ Міністерства юстиції « про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань », Наказ Міністерства юстиції України від 05 березня 2012 року № 368/5″ про затвердження Вимог щодо написання найменування юридичної особи, її відокремленого підрозділу, громадського формування, не має статусу юридичної особи, крім організації профспілки “.
Громадська організація. Поняття і цілі діяльності
Громадське об’єднання – це союз юридичних і/або фізичних осіб на добровільних засадах, метою яких є захист прав і свобод, задоволення інтересів суспільства (наприклад: економічних, соціальних, трудових, екологічних та інше).
Громадське об’єднання може існувати в Україні в наступних формах:
- громадська організація;
- громадська спілка.
У чому ж полягає різниця між ними?
Згідно ст. 1 Закону “Про громадські об’єднання”:
Громадська організація – її учасниками і засновниками можуть бути фізичні особи.
Їх інтереси можуть бути представлені різними способами, такими як: на форумах, конференціях, в організації відповідних проектів та ініціатив, під час проведення мітингів і зборів.
Громадський союз – засновниками можуть бути виключно юридичні особи, а ось учасниками – і юр. і фіз. особи. Проводити свою громадську діяльність організація може як з використанням статусу “юридичної особи”, так і без нього.
Головною особливістю є те, що в такого роду організацій основна мета – це не отримання прибутку.
Також, відсутність на першому плані фінансового інтересу у засновників та учасників говорить нам про те, що вони не мають права претендувати на частку майна громадської організації і не будуть нести відповідальність за її зобов’язаннями (ст. 3 п. 6 Закону України “Про громадські об’єднання”).
Джерело: [https://zakon.rada.gov.ua]
Обмеження для створення і реєстрації громадської організації
Згідно ст. 4 вищезазначеного Закону, забороняється:
- діяльність організацій, які створені з метою заподіяння шкоди державній цілісності України, повалення уряду і конституційного ладу в країні;
- розпалювання ненависті серед громадян (расової, релігійної, класової і так далі);
- лобіювання ідей насильства;
- просування тоталітарного та/або нацистського режиму і їх символіки;
- мати в розпорядженні громадської організації воєнізовані формування;
- Законами України можуть бути встановлені й інші обмеження.
Засновники громадської організації
Хто може виступати засновником?
Згідно ст. 7 Закону “Про громадські об’єднання”:
- українські громадяни;
- іноземні громадяни;
- апатриди (особи без громадянства), які перебувають на території України легально;
- особи, які досягли віку вісімнадцяти років.
Виняток: дитячі та підліткові організації – чотирнадцять років.
Важливо! Кількість засновників повинна складати більше двох осіб.
Засновник обов’язково повинен володіти правосуб’єктністю, тобто, бути право- і дієздатним.
Створення і держреєстрація громадської організації
Ст. 9 ЗУ “Про громадські об’єднання” говорить про те, що рішення про створення громадської організації приймається на загальних зборах його учасників, які будуть оформлені Протоколом.
Які відомості повинен містити в собі Протокол?
- дату;
- місце;
- перелік учасників, які прийняли рішення про створення громадської організації;
- саме рішення про створення, цілі і напрям діяльності;
- найменування (якщо потрібно, то і його скорочений варіант);
- затвердження Статуту (установчого документа);
- відомості про керівний склад, органи управління, які будуть визначені в Статуті;
- внесення відомостей про особу, яка буде мати право представляти Вашу організацію у взаємовідносинах з державними органами і приватними компаніями;
- внесення відомостей про особу, яка буде здійснювати реєстраційні дії (підходить для громадських організацій, які вирішили діяти зі статусом юридичної особи);
- може бути прописана інша інформація, яка є основоположною для діяльності цієї конкретної організації.
Протокол повинен бути підписаний головуючим і секретарем зборів.
Порядок реєстрації (незалежно від того, чи обрали Ви статус юрособи чи ні) регулюється Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань”.
Здійснити реєстрацію потрібно протягом наступних шістдесяти днів після проведення зборів учасників.
Ст. 9 п. 9 – Забороняється функціонування і будь-які дії представників громадської організації, якщо вона не була зареєстрована в установленому українським законодавством порядку.
Якщо була проведена реорганізація і, в результаті цього, була створена інша громадська організація – до неї будуть застосовуватися ті ж самі юридичні норми.
Обов’язковою умовою ведення Протоколу загальних зборів – є наявність реєстру осіб, які брали безпосередню участь у ньому. Там повинна бути вказана наступна інформація:
- для фізичних осіб – ПІБ і дата народження.
для іноземців та осіб без громадянства – дані їхнього паспорту або (при його відсутності) документа, який його замінює. Правильність внесених даних буде засвідчуватися особистим підписом.
- для юридичних осіб – повне найменування підприємства, ІПН, юридична адреса місцезнаходження, ПІБ особи, яка бере участь в зборах. Після – інформація перевіряється і ставиться підпис.
Найменування
Регулюється нормами ЦКУ та ст. 10 ЗУ “Про громадські об’єднання”.
Найменування затверджується засновниками і учасниками під час проведення загальних зборів.
Назва обов’язково має складатися з двох частин, перша – “громадська організація”, а після – сама назва.
Головне правило – реєструвати те найменування, яке ще не використовувалося до цього іншими організаціями. Інакше – це порушення законодавства і Вас може очікувати судовий розгляд.
Звичайно ж, не дозволяється використовувати лайку, нецензурні вирази, які ображають певну частину населення і так далі. Забороняється згадка державних органів, їх посадових осіб і так далі.
Скористатися найменуванням можна вже з моменту офіційної державної реєстрації. З цих пір, згадувати його в публічній сфері можна буде виключно отримавши Ваш офіційний дозвіл на це.
За останні роки такого роду прецеденти зустрічаються все частіше в судовій практиці, тому з цим потрібно бути обережніше.
Статут (установчі документи)
Він повинен включати в себе наступні відомості:
- повне найменування громадської організації та скорочене (якщо таке є);
- цілі та напрямки діяльності;
- права і обов’язки учасників;
- повноваження вищого керівного складу, органу управління.
На який термін вони будуть обиратися? Яка процедура? Їх повноваження? І інші, не менш важливі аспекти.
- з якою періодичністю проводитимуться загальні збори;
- як і коли буде проходити надання звітності від керівного складу для учасників;
- алгоритм дій при розбіжності з керівниками та оспорювання їх рішень;
- порядок внесення змін до цього документа;
- послідовність дій у разі реорганізації організації або саморозпуску;
- додаткова інформація, яка може бути занесена на розсуд засновників та учасників.
Державна реєстрація
Її можна здійснити онлайн.
Що для цього необхідно? Зайти на сайт Міністерства Юстиції України – [https://online.minjust.gov.ua] і вибрати послугу “реєстрація громадської організації”.
Для цього Вам необхідний, всього лише, ЕЦП. Електронний цифровий ключ – вкрай потрібна в сьогоднішніх реаліях річ, адже з його допомогою Ви можете реєструвати нові юридичні особи, або ж, подавати і підписувати звітність в Електронному кабінеті платника податків.
Не знаєте, де його можна згенерувати? У спеціалізованому акредитованому центрі або в особистому кабінеті в банку.
Далі, Ви заповнюєте електронну форму, вказавши всі коректні дані.
Терміни надання послуги онлайн реєстрації – до трьох днів, з дня подачі заяви, без урахування святкових і вихідних днів.
Яка вартість реєстрації? Безкоштовно.
Результат реєстраційних дій
Державна реєстрація громадської організації закінчується тим, що дані вносять до ЄДР. Виписку з реєстру можна отримати в особистому кабінеті “Онлайн-будинку юстиції” або скориставшись функцією пошуку в розділі “Інформація з реєстру”.
Державний орган, який відповідальний за процес реєстрації – Міністерство Юстиції України.
Джерело: [https://www.kmu.gov.ua]
Згідно абз. 2 п. 5 Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, які не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 09.02.2016 №359 / 5, державна реєстрація організації та її символіки проводиться Міністерством Юстиції України та його територіальними органами, відповідно до повноважень, які визначені в законодавчих актах.
Реєстрація здійснюється за місцезнаходженням громадської організації.
Джерело: [https://online.minjust.gov.ua/dokumenty/go]
Перелік документів, необхідних для реєстрації громадської організації:
- заяву про державну реєстрацію нової громадської організації;
- документ, який підтверджуватиме її створення (Протокол загальних зборів), можна надати скан-копії;
- відомості про керівний орган (також, можна скан-копії);
- установчі документи (Статут, який необхідно перед цим нотаріально завірити);
- реєстр громадян, які брали участь в ухваленні рішення про створення і реєстрації громадської організації.
Всі документи можуть допомогти коректно скласти і подати юристи . Вдатися до допомоги фахівців в даній сфері – означає значно збільшити шанси на позитивну відповідь від реєстраторів, скоротити час, який буде витрачено Вами на створення і оформлення пакету документів відповідно до вимог українського законодавства.
Звичайно ж, всі нюанси неможливо включити в одну статтю, тому ми розглядаємо кожне звернення наших клієнтів в індивідуальному порядку. Залишилися питання? Сміливо можете подати заявку на сайті щоб прослухати консультацію з можливістю паралельно уточнювати інформацію в юристів-практиків.
Наша юридична фірма надає послуги державної реєстрації громадської організації (і інших організаційно-правових форм діяльності).
Переваги роботи з нами:
- доступна цінова політика;
- консультації, роз’яснення та допомога Вам на всіх етапах державної реєстрації;
- оперативність, своєчасність і лаконізм у роботі;
- індивідуальний підхід до кожного нашого клієнта, створення комфортних умов для співпраці;
- допомога в складанні пакету документів, нотаріальне посвідчення установчих документів;
- робота з державними органами і приватними компаніями, що звільняє Вас від витрати особистого часу і сил на це, тим самим, даючи можливість займатися справами власного бізнесу не відволікаючись;
- максимально можливі короткі терміни в рішенні проблем;
- наші юристи займаються не тільки реєстрацією, але і перереєстрацією (внесенням різних змін) і ліквідацією.
Весь перелік послуг, що надаються Ви можете прочитати на нашому сайті. Ми працюємо не тільки в Києві і Київській області, а й по всій території України. Головне для нас – задоволеність клієнта результатом, все інше ми беремо на себе.
Зв’язатися з нами можете просто залишивши заявку на сайті або зателефонувавши за вказаним на сайті номером телефону. Разом з нами процес реєстрації буде швидким і ефективним.
Переваги роботи з нашою компанією
Наші фахівці консультують та працюють по всій території України, не лише у Києві.
Зв’язатися з нами Ви можете декількома способами: заповніть заявку на сайті – і ми самі передзвонимо Вам у робочий час, якщо ж не хочете чекати – телефонуйте за вказаним на нашому сайті номером телефону.
Наші партнери та клієнти
OTP BANK
Наш офіційний банк партнер
Банк Альянс
Наш клієнт та партнер
Арсенал Kids
Наш спортивний клієнт
Hidrafacial
Наш клієнт та партнер
Вам сподобалося працювати з нами?
Залишіть відгук!
Консультариус сопровождает нашу деятельность с момента регистрации первой компании, а именно с января 2019 года. Мы сразу нашли общий язык, после чего юристы включились в работу. Также нам нравится, что в данной компании обеспечивается параллельно и бухгалтерское сопровождение, поэтому клиент не испытывает сопротивления между аутсорс юристом и бухгалтером. Рады партнёрству и смело рекомендуем Консультариус!
Группа компаний MAGIC
(ТОВ «Меджик Консьерж», ТОВ «Меджик Консьерж»).
Время от времени пользуемся услугами юриста Консультариус для вычитки и подготовки договоров. Довольны безукоризненным соблюдением сроков, ценами на услуги и вниманию к деталям.
Рекламное агентство ArtNET
(ТОВ «АГЕНТСТВО ІНТЕРНЕТ-РЕКЛАМИ «АРТНЕТ»)
Для кожного бізнесу дуже важливо завжди мати на зв'язку надійних радників з юридичних питань, тому Компанія VARM користується послугами Консультаріуса на постійній основі. За час співпраці юристи продемонстрували себе як професіонали в спірних ситуаціях з контрагентами, зокрема в процесі узгодження договорів поставки. Дякуємо за плідну співпрацю.
VARM:Трубопроводна арматура
(ТОВ «В.АРМ»)
На старте нашего бизнеса мы вообще игнорировали юридические нюансы, избегали лишние бумаги и формальности, пока это не обернулось крупной проблемой - штрафные санкции от клиента. Когда ситуация зашла в тупик мы решили обратиться к юристам (не рекомендуем затягивать проблемы).
Сначала попробовали работать с первыми попавшимися из гугла, но то не смогли помочь и просто развели руками. Тогда другой наш клиент порекомендовал нам Консультариус, куда мы обратились и это был очень верный выбор. Сейчас мы уверенно вписываем юр. услуги в свой бюджет, потому что поняли, от каких больших рисков и головняка нас избавляют юристы. Занимайтесь бизнесом, договорами пусть занимаются специалисты.
* Кстати, от штрафных санкций со стороны клиента тоже удалось отбиться благодаря лазейке в договоре, которую нашёл юрист Консультариус :))ProfitMakers
(ТОВ "ПРОФІТМЕЙКЕРС")
Консультаріус – наші колеги з юридичного консалтингу, яких ми залучаємо в процесі надання послуг. За час спільної роботи жодного разу не булі зірвані строки або порушені умови: всі клієнти задоволені та залишали тільки позитивні фідбеки. З цього можна зробити висновок, що Консультаріус є надійним юридичним партнером. Бажаємо успіхів та розвитку Вашій компанії.
PartnerConsult LTD
(ТОВ «АК ПАРТНЕР КОНСАЛТ»)
Бизнес в сфере промышленного альпинизма имеет много подводных камней: начиная от вопросов безопасности сотрудников, заканчивая ответственностью перед клиентом. Деятельность компании PromAlp-Group усложнена, кроме того, и наличием иностранных заказчиков. К счастью, с этим всем уже больше года отлично справляются наши юридическо-бухгалтерские советники из Консультариус, которым мы полностью делегировали эту сферу. Рады сотрудничеству!
PromAlp-Group
(ТОВ «ПРОМАЛЬП-ГРУП»)