Реєстрація громадської організації

Допоможе Вам розібратися реєстарцією і заощадимо Ваш час

  • Працюємо по всій Україні
  • Кращі адвокати з багаторічним досвідом роботи
  • Захистимо Ваші права

Нормативно-правова база

банковский налоговый таможенный консультант

Хочете зареєструвати громадську організацію на території України, але не знаєте з чого почати? У цій статті юристи фірми  розкажуть про тонкощі проведення та реалізації даної процедури реєстрації:

Які документи необхідно зібрати? Яка послідовність Ваших дій? Терміни проходження держреєстрації?

Питання про реєстрацію громадської організації вказано в таких юридичних актах, як: Цивільний Кодекс України (ЦКУ), Закон України “Про громадські об’єднання”, Закон України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань”, Наказ Міністерства юстиції « про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань », Наказ Міністерства юстиції України від 05 березня 2012 року № 368/5″ про затвердження Вимог щодо написання найменування юридичної особи, її відокремленого підрозділу, громадського формування, не має статусу юридичної особи, крім організації профспілки “.

Громадська організація. Поняття і цілі діяльності

 

Громадське об’єднання – це союз юридичних і/або фізичних осіб на добровільних засадах, метою яких є захист прав і свобод, задоволення інтересів суспільства (наприклад: економічних, соціальних, трудових, екологічних та інше).

 

Громадське об’єднання може існувати в Україні в наступних формах:

 

  • громадська організація;
  • громадська спілка.

 

У чому ж полягає різниця між ними?

 

Згідно ст. 1 Закону “Про громадські об’єднання”:

 

Громадська організація – її учасниками і засновниками можуть бути фізичні особи.

 

Їх інтереси можуть бути представлені різними способами, такими як: на форумах, конференціях, в організації відповідних проектів та ініціатив, під час проведення мітингів і зборів.

 

Громадський союз – засновниками можуть бути виключно юридичні особи, а ось учасниками – і юр. і фіз. особи. Проводити свою громадську діяльність організація може як з використанням статусу “юридичної особи”, так і без нього.

 

Головною особливістю є те, що в такого роду організацій основна мета – це не отримання прибутку.

 

Також, відсутність на першому плані фінансового інтересу у засновників та учасників говорить нам про те, що вони не мають права претендувати на частку майна громадської організації і не будуть нести відповідальність за її зобов’язаннями (ст. 3 п. 6 Закону України “Про громадські об’єднання”).


Джерело: [https://zakon.rada.gov.ua]

Обмеження для створення і реєстрації громадської організації

Згідно ст. 4 вищезазначеного Закону, забороняється:

 

  • діяльність організацій, які створені з метою заподіяння шкоди державній цілісності України, повалення уряду і конституційного ладу в країні;
  • розпалювання ненависті серед громадян (расової, релігійної, класової і так далі);
  • лобіювання ідей насильства;
  • просування тоталітарного та/або нацистського режиму і їх символіки;
  • мати в розпорядженні громадської організації воєнізовані формування;
  • Законами України можуть бути встановлені й інші обмеження.

Засновники громадської організації

 

Хто може виступати засновником?

Згідно ст. 7 Закону “Про громадські об’єднання”:

 

  • українські громадяни;
  • іноземні громадяни;
  • апатриди (особи без громадянства), які перебувають на території України легально;
  • особи, які досягли віку вісімнадцяти років.

Виняток: дитячі та підліткові організації – чотирнадцять років.

 

Важливо! Кількість засновників повинна складати більше двох осіб.

 

Засновник обов’язково повинен володіти правосуб’єктністю, тобто, бути право- і дієздатним.

Створення і держреєстрація громадської організації

nda

Ст. 9 ЗУ “Про громадські об’єднання” говорить про те, що рішення про створення громадської організації приймається на загальних зборах його учасників, які будуть оформлені Протоколом.

 

Які відомості повинен містити в собі Протокол?

 

  • дату;
  • місце;
  • перелік учасників, які прийняли рішення про створення громадської організації;
  • саме рішення про створення, цілі і напрям діяльності;
  • найменування (якщо потрібно, то і його скорочений варіант);
  • затвердження Статуту (установчого документа);
  • відомості про керівний склад, органи управління, які будуть визначені в Статуті;
  • внесення відомостей про особу, яка буде мати право представляти Вашу організацію у взаємовідносинах з державними органами і приватними компаніями;
  • внесення відомостей про особу, яка буде здійснювати реєстраційні дії (підходить для громадських організацій, які вирішили діяти зі статусом юридичної особи);
  • може бути прописана інша інформація, яка є основоположною для діяльності цієї конкретної організації.

Протокол повинен бути підписаний головуючим і секретарем зборів.

 

Порядок реєстрації (незалежно від того, чи обрали Ви статус юрособи чи ні) регулюється Законом України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань”.

 

Здійснити реєстрацію потрібно протягом наступних шістдесяти днів після проведення зборів учасників.

 

Ст. 9 п. 9 – Забороняється функціонування і будь-які дії представників громадської організації, якщо вона не була зареєстрована в установленому українським законодавством порядку.

 

Якщо була проведена реорганізація і, в результаті цього, була створена інша громадська організація – до неї будуть застосовуватися ті ж самі юридичні норми.

 

Обов’язковою умовою ведення Протоколу загальних зборів – є наявність реєстру осіб, які брали безпосередню участь у ньому. Там повинна бути вказана наступна інформація:

 

  • для фізичних осіб – ПІБ і дата народження.

для іноземців та осіб без громадянства – дані їхнього паспорту або (при його відсутності) документа, який його замінює. Правильність внесених даних буде засвідчуватися особистим підписом.

 

  • для юридичних осіб – повне найменування підприємства, ІПН, юридична адреса місцезнаходження, ПІБ особи, яка бере участь в зборах. Після – інформація перевіряється і ставиться підпис.

Найменування

 

Регулюється нормами ЦКУ та ст. 10 ЗУ “Про громадські об’єднання”.

 

Найменування затверджується засновниками і учасниками під час проведення загальних зборів.

 

Назва обов’язково має складатися з двох частин, перша – “громадська організація”, а після – сама назва.

 

Головне правило – реєструвати те найменування, яке ще не використовувалося до цього іншими організаціями. Інакше – це порушення законодавства і Вас може очікувати судовий розгляд.

 

Звичайно ж, не дозволяється використовувати лайку, нецензурні вирази, які ображають певну частину населення і так далі. Забороняється згадка державних органів, їх посадових осіб і так далі.

 

Скористатися найменуванням можна вже з моменту офіційної державної реєстрації. З цих пір, згадувати його в публічній сфері можна буде виключно отримавши Ваш офіційний дозвіл на це.

 

За останні роки такого роду прецеденти зустрічаються все частіше в судовій практиці, тому з цим потрібно бути обережніше.

Статут (установчі документи)

Він повинен включати в себе наступні відомості:

 

  • повне найменування громадської організації та скорочене (якщо таке є);
  • цілі та напрямки діяльності;
  • права і обов’язки учасників;
  • повноваження вищого керівного складу, органу управління.

На який термін вони будуть обиратися? Яка процедура? Їх повноваження? І інші, не менш важливі аспекти.

  • з якою періодичністю проводитимуться загальні збори;
  • як і коли буде проходити надання звітності від керівного складу для учасників;
  • алгоритм дій при розбіжності з керівниками та оспорювання їх рішень;
  • порядок внесення змін до цього документа;
  • послідовність дій у разі реорганізації організації або саморозпуску;
  • додаткова інформація, яка може бути занесена на розсуд засновників та учасників.

Державна реєстрація

Її можна здійснити онлайн.

Що для цього необхідно? Зайти на сайт Міністерства Юстиції України – [https://online.minjust.gov.ua] і вибрати послугу “реєстрація громадської організації”.

Для цього Вам необхідний, всього лише, ЕЦП. Електронний цифровий ключ – вкрай потрібна в сьогоднішніх реаліях річ, адже з його допомогою Ви можете реєструвати нові юридичні особи, або ж, подавати і підписувати звітність в Електронному кабінеті платника податків.

Не знаєте, де його можна згенерувати? У спеціалізованому акредитованому центрі або в особистому кабінеті в банку.

Далі, Ви заповнюєте електронну форму, вказавши всі коректні дані.

Терміни надання послуги онлайн реєстрації – до трьох днів, з дня подачі заяви, без урахування святкових і вихідних днів.

Яка вартість реєстрації? Безкоштовно.

Результат реєстраційних дій

Державна реєстрація громадської організації закінчується тим, що дані вносять до ЄДР. Виписку з реєстру можна отримати в особистому кабінеті “Онлайн-будинку юстиції” або скориставшись функцією пошуку в розділі “Інформація з реєстру”.

Державний орган, який відповідальний за процес реєстрації – Міністерство Юстиції України.

Джерело: [https://www.kmu.gov.ua]

Згідно абз. 2 п. 5 Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, які не мають статусу юридичної особи, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 09.02.2016 №359 / 5, державна реєстрація організації та її символіки проводиться Міністерством Юстиції України та його територіальними органами, відповідно до повноважень, які визначені в законодавчих актах.

Реєстрація здійснюється за місцезнаходженням громадської організації.

Джерело: [https://online.minjust.gov.ua/dokumenty/go]

Перелік документів, необхідних для реєстрації громадської організації:

  • заяву про державну реєстрацію нової громадської організації;
  • документ, який підтверджуватиме її створення (Протокол загальних зборів), можна надати скан-копії;
  • відомості про керівний орган (також, можна скан-копії);
  • установчі документи (Статут, який необхідно перед цим нотаріально завірити);
  • реєстр громадян, які брали участь в ухваленні рішення про створення і реєстрації громадської організації.

Всі документи можуть допомогти коректно скласти і подати юристи . Вдатися до допомоги фахівців в даній сфері – означає значно збільшити шанси на позитивну відповідь від реєстраторів, скоротити час, який буде витрачено Вами на створення і оформлення пакету документів відповідно до вимог українського законодавства.

Звичайно ж, всі нюанси неможливо включити в одну статтю, тому ми розглядаємо кожне звернення наших клієнтів в індивідуальному порядку. Залишилися питання? Сміливо можете подати заявку на сайті щоб прослухати консультацію з можливістю паралельно уточнювати інформацію в юристів-практиків.

Наша юридична фірма надає послуги державної реєстрації громадської організації (і інших організаційно-правових форм діяльності).

Переваги роботи з нами:

  • доступна цінова політика;
  • консультації, роз’яснення та допомога Вам на всіх етапах державної реєстрації;
  • оперативність, своєчасність і лаконізм у роботі;
  • індивідуальний підхід до кожного нашого клієнта, створення комфортних умов для співпраці;
  • допомога в складанні пакету документів, нотаріальне посвідчення установчих документів;
  • робота з державними органами і приватними компаніями, що звільняє Вас від витрати особистого часу і сил на це, тим самим, даючи можливість займатися справами власного бізнесу не відволікаючись;
  • максимально можливі короткі терміни в рішенні проблем;
  • наші юристи займаються не тільки реєстрацією, але і перереєстрацією (внесенням різних змін) і ліквідацією.

Весь перелік послуг, що надаються Ви можете прочитати на нашому сайті. Ми працюємо не тільки в Києві і Київській області, а й по всій території України. Головне для нас – задоволеність клієнта результатом, все інше ми беремо на себе.

Зв’язатися з нами можете просто залишивши заявку на сайті або зателефонувавши за вказаним на сайті номером телефону. Разом з нами процес реєстрації буде швидким і ефективним.

Нам довіряє понад 300 клієнтів щорічно
0
5/5
рейтинг

Поширені запитання

Відповідь 1

Відповідь 2

Переваги роботи з нашою компанією

ІT юрист

Наші фахівці консультують та працюють по всій території України, не лише у Києві.

Зв’язатися з нами Ви можете декількома способами: заповніть заявку на сайті – і ми самі передзвонимо Вам у робочий час, якщо ж не хочете чекати – телефонуйте за вказаним на нашому сайті номером телефону.

Вам може знадобитися:

Наші партнери та клієнти

OTP BANK

Наш офіційний банк партнер

Банк Альянс

Наш клієнт та партнер

Арсенал Kids

Наш спортивний клієнт

Hidrafacial

Наш клієнт та партнер

Головна

Вам сподобалося працювати з нами?
Залишіть відгук!

Адвокат по Налоговым Спорам
0
5/5
рейтинг

Консультариус сопровождает нашу деятельность с момента регистрации первой компании, а именно с января 2019 года. Мы сразу нашли общий язык, после чего юристы включились в работу. Также нам нравится, что в данной компании обеспечивается параллельно и бухгалтерское сопровождение, поэтому клиент не испытывает сопротивления между аутсорс юристом и бухгалтером. Рады партнёрству и смело рекомендуем Консультариус!

5/5

Группа компаний MAGIC 

(ТОВ «Меджик Консьерж», ТОВ «Меджик Консьерж»).

Время от времени пользуемся услугами юриста Консультариус для вычитки и подготовки договоров. Довольны безукоризненным соблюдением сроков, ценами на услуги и вниманию к деталям. 

5/5

Рекламное агентство ArtNET

(ТОВ «АГЕНТСТВО ІНТЕРНЕТ-РЕКЛАМИ «АРТНЕТ»)

Для кожного бізнесу дуже важливо завжди мати на зв'язку надійних радників з юридичних питань, тому Компанія VARM користується послугами Консультаріуса на постійній основі. За час співпраці юристи продемонстрували себе як професіонали в спірних ситуаціях з контрагентами, зокрема в процесі узгодження договорів поставки. Дякуємо за плідну співпрацю.


5/5

VARM:Трубопроводна арматура 

(ТОВ «В.АРМ»)

На старте нашего бизнеса мы вообще игнорировали юридические нюансы, избегали лишние бумаги и формальности, пока это не обернулось крупной проблемой - штрафные санкции от клиента. Когда ситуация зашла в тупик мы решили обратиться к юристам (не рекомендуем затягивать проблемы). 

Сначала попробовали работать с первыми попавшимися из гугла, но то не смогли помочь и просто развели руками. Тогда другой наш клиент порекомендовал нам Консультариус, куда мы обратились и это был очень верный выбор. Сейчас мы уверенно вписываем юр. услуги в свой бюджет, потому что поняли, от каких больших рисков и головняка нас избавляют юристы. Занимайтесь бизнесом, договорами пусть занимаются специалисты. 

* Кстати, от штрафных санкций со стороны клиента тоже удалось отбиться благодаря лазейке в договоре, которую нашёл юрист Консультариус :))

ProfitMakers

(ТОВ "ПРОФІТМЕЙКЕРС")

5/5

Консультаріус – наші колеги з юридичного консалтингу, яких ми залучаємо в процесі надання послуг. За час спільної роботи жодного разу не булі зірвані строки або порушені умови: всі клієнти задоволені та залишали тільки позитивні фідбеки. З цього можна зробити висновок, що Консультаріус є надійним юридичним партнером. Бажаємо успіхів та розвитку Вашій компанії.

5/5

PartnerConsult LTD

(ТОВ «АК ПАРТНЕР КОНСАЛТ»)

Бизнес в сфере промышленного альпинизма имеет много подводных камней: начиная от вопросов безопасности сотрудников, заканчивая ответственностью перед клиентом. Деятельность компании PromAlp-Group усложнена, кроме того, и наличием иностранных заказчиков. К счастью, с этим всем уже больше года отлично справляются наши юридическо-бухгалтерские советники из Консультариус, которым мы полностью делегировали эту сферу. Рады сотрудничеству!


PromAlp-Group 

(ТОВ «ПРОМАЛЬП-ГРУП»)

5/5