Бухгалтер ЗЕД потрібен для обліку експортних та імпортних операцій

🌍 З кожним роком громадяни України все більше цікавляться бухгалтерією: бухгалтерським обліком, роботою з податками, до речі, навіть бухгалтерією експортних та імпортних операцій.

💰 Більшість, все ж, вважає за краще вдаватися до послуг досвідчених бухгалтерів, ніж працювати з податками та ЗЕД самостійно. У нашій статті ми детально розповімо про роботу з ЗЕД, а саме: про бухгалтерський облік експортних операцій, бухгалтерський облік імпортних і валютних операцій.

🌍 Робота з ЗЕД завжди вимагає від бухгалтера, який надає послуги, відповідальності та своєчасності. Робота бухгалтера ЗЕД значно відрізняється від роботи, яку проробляє звичайний бухгалтер. Спектр послуг має значні відмінності.

👨💻 Якщо Вас цікавить питання, як відбувається робота з ЗЕД, які бухгалтерські послуги входять в ЗЕД читайте на цій сторінці нижче.

Які послуги ми можемо Вам запропонувати?

послуги кваліфікованих бухгалтерів, юристів; багаторічний досвід, отриманий під час роботи з бухгалтерським обліком ЗЕД; клієнтоорієнтованість, ми разом з Вами узгодимо всі нюанси, обговоримо бажані послуги і доб’ємося найкращих результатів роботи; точність і своєчасність виконання поставлених завдань; послуги з оформлення документів для експорту та імпорту.

Бухгалтерський і податковий облік експортних операцій

Якщо говорити про питання експорту, потрібно враховувати такі чинники:

як саме буде здійснено оплату? Яким же чином визначатиметься прибуток при експорті товару?


покупець обізнаний про всі нюанси товару, можливі ризики та переваги товару, що купується; компанія, після здійснення передання товару покупцю, надалі не здійснює контроль і не має права будь-яким чином управляти переданим товаром; грошова сума прибутку може бути конкретно позначена; якщо в компанії є впевненість у тому, що ця операція стане економічно вигідною для компанії, а грошові втрати, безпосередньо пов’язані з нею, будуть заздалегідь відомі й прораховані. акт про передання товару; CMR*; інший підходящий документ, що має бути визначено.

Чому це має істотне значення? Тому що всі підрахунки на початку роботи реалізовуватимуться в іноземній валюті, але, далі необхідно буде відобразити їх у бухгалтерському обліку відповідно до актуального курсу Національного Банку і зробити розрахунок різниці курсу (звісно ж, якщо така є).

Повна передоплата хороша тим, що різниця в курсі не виникне, а ось у випадку з післяоплатою – звісно ж, вона буде.

Звернемося до норм Податкового Кодексу України, згідно з пп. 14.1.202 ПКУ, експортні операції товарів належатимуть до поняття “продаж товарів”.

Операції, що стосуються переміщення товарів за межі митної території України в митному режимі експорту оподатковуються за 0 (нульовою) ставкою – з метою оподаткування ПДВ.

Товари вважатимуться офіційно вивезеними за межі країни в тому разі, якщо цей факт буде підтверджено відповідною митною декларацією (згідно з нормами Податкового Кодексу, пп. 195.1.1)

Стаття 248 Митного Кодексу, частина 1 свідчить, що митне оформлення почнеться з того моменту, як тільки буде надано митну декларацію або інший документ, який (згідно з українським законодавством) може її замінювати, а також, передача іншої документації, яка необхідна для процедури митного оформлення.

Детальніше про саму процедуру можете прочитати тут – [Митний кодекс України | від 13.03.2012 № 4495-VI (rada.gov.ua)].

На це впливатимуть такі істотні умови ЗЕД:

Відповідно до П(С)БО*, прибуток отриманий за експортною операцією можна визнати станом на такі дати: або за датою передачі ризиків, або за датою втрати контролю над товаром.

*П(С)БО – Національні положення бухгалтерського обліку.

Передачу ризиків потрібно визначати виходячи з базису поставки ІНКОТЕРМС*, який зазначений у конкретному зовнішньоекономічному договорі.

*Інкотермс – це міжнародні комерційні умови, над якими працювали фахівці Міжнародної Торгової Палати.

Втрата контролю – це момент, коли право власності на товар переходить від продавця до покупця. Ця подія має бути чітко позначена в кожному договорі (ЗЕД). Простіше кажучи, це безпосереднє отримання товару покупцем “у руки”.

Випадки можуть бути найрізноманітніші, але варто запам’ятати, що документом, який підтверджуватиме дату виникнення прибутку є:

*CMR – це міжнародна товарно-транспортна накладна, документ, який застосовується при міжнародних вантажних автомобільних перевезеннях.

Бухоблік в Україні

банковский налоговый таможенный консультант
  • Бухгалтерський облік – це вкрай важлива сфера для ведення підприємницької діяльності будь-якої компанії не тільки на території України, а й за її межами.

    Роботу, послуги бухгалтерів та бухгалтерський облік регулює, безпосередньо, українське законодавство:

    Порядок подання фінансової звітності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 № 419 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88 Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879 Також, окрім національних, існують ще й міжнародні стандарти ведення фінансової звітності, із даним питанням Ви можете ознайомитися на офіційному сайті Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88.

    Щоб уникнути проблем з фіскальною службою та іншими державними органами, рекомендуємо звертатися за послугами до досвідчених фахівців у сфері бухгалтерії. Це кропітка робота, яка вимагає максимальної уваги до всіх деталей.

    З усім актуальним нормативно-правовим забезпеченням у сфері послуг бухгалтерів у підприємницькій діяльності Ви можете ознайомитися тут – [https://mof.gov.ua/uk/nacionalni-polozhennja1].

    Тож, варто взяти до уваги той факт, що до послуг бухгалтера входить не лише правильний підрахунок, а й постійна моніторингова робота, що полягає у відстеженні новел законодавства у сфері надання бухгалтерських послуг.

    Держава слідкує за світовими тенденціями та контролює сферу послуг бухгалтерського обліку в Україні для того, щоб для всіх підприємців були створені рівні умови для їхньої роботи, ведення бухгалтерського обліку та фінансової звітності, які є обов’язковим атрибутом абсолютно для всіх компаній.

    Закон України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”

Бухгалтерський і податковий облік імпортних операцій

Імпорт також має свої власні особливості, які необхідно враховувати при складанні бухгалтерського обліку.

міжнародні розрахунки; враховувати митні платежі; враховувати різницю в курсі. на дату проведення імпортної операції; на бухгалтерську оцінку; на документи при оформленні імпорту; відображення імпорту в бухгалтерському обліку.

Дата зазначатиметься згідно з ІНКОТЕРМС. Визначається в кожному ЗЕД документі індивідуально. Дата отримання повного контролю. Це не завжди означатиме, що товар потрапив покупцеві “в руки”, це також може бути відвантаження і зберігання товару на складі покупця, з якого він буде забирати його вже самостійно. грошова сума, яку було виплачено продавцю, виходячи з правил використання курсу валюти під час розрахунку вартості оприбуткованого товару; державне мито на митниці та оплата інших митних формальностей, яке здійснив імпортер (сам або через брокера); також сюди входить вартість послуг митного брокера; грошові витрати, пов’язані зі зберіганням товару на складі; вартість мита, пов’язані зі зберіганням товару; вартість митних послуг, пов’язаних зі зберіганням товару; вартість мита, пов’язана зі зберіганням товару на складі покупця.

Митна декларація – цей документ буде офіційно підтверджувати, що все було законно, всі податки і держмито були сплачені.

Інвойс – це документ, який належить до первинних. Цей документ надає імпортер одержувачу, у ньому міститься перелік усіх товарів та/або послуг, кількість, ціна та інші суттєві особливості.

 

Договір купівлі-продажу (ЗЕД-документ) – це документ, що визначає істотні умови, ризики, права та обов’язки сторін, найчастіше, на умовах ІНКОТЕРМС.

Додатково необхідно буде враховувати:

При веденні бухгалтерії імпорту необхідно звернути увагу на таке:

Зараз ми з Вами розберемо це більш детально.

Дата проведення імпортної операції.

Є два варіанти дати оприбуткування товару:

Бухгалтерії необхідно буде зробити вибір, який саме спосіб тут доречніше буде застосувати.

Також необхідно враховувати дату митного оформлення. При цьому буде складено декларацію. Це важливий документ, згідно з яким і будуть розраховані та виплачені митні платежі. Важливість його полягає і в тому, що саме цей документ впливатиме на суму і розмір державного мита, ПДВ, акцизного збору. Чому? Тому що саме ці платежі будуть складені спираючись на курс валют, які діяли на момент оформлення цього документа.

Дата платежу брокеру. Всі необхідні податки брокер повинен виплатити саме ДО моменту митного оформлення, ніяк не після. Це правило безпосередньо пов’язане з ПДВ, оскільки ПДВ необхідно не тільки декларувати, а й повністю оплачувати.

Із цього положення виходить наступна дата – ПДВ. Регулюється це питання Податковим Кодексом, п. 206.1.

І останнє – дата оплати товару. Законом не забороняється здійснювати оплату на розсуд сторін, за домовленістю у ЗЕД. Тобто це означає, що можна внести передоплату заздалегідь, або ж оплатити товар уже після отримання. Як ми вже згадували раніше, це впливає виключно на розрахунок різниці в курсі.

Бухгалтерська оцінка.

У цьому питанні рекомендуємо скористатися послугами досвідчених бухгалтерів, адже тут необхідна гранична точність. Роботи для бухгалтера на цьому етапі предостатньо.

Потрібно врахувати і розрахувати валютні курси на дату кожної операції, а також дату балансу.

Також, курс валют для розрахунку митних платежів. Керуватися потрібно п. 39`.1 ПКУ, спираючись на офіційний курс Національного Банку станом на дату оформлення митних документів.

До того ж, бухгалтерія має правильно розрахувати вартість товарів на імпорт. У цей пласт роботи бухгалтерії входить:

Документи, необхідні для оформлення імпорту.

Наші бухгалтери надають послуги з оформлення документації для експорту та імпорту. Під час роботи з клієнтом ми консультуємо його з усіх питань, які його цікавлять.

Бухгалтерський облік валютних операцій

Давайте визначимо, що ж входить до поняття “іноземна валюта”? готівка; платіжні документи, зазначені у валюті іноземних держав; грошові кошти в іноземній валюті, а також у валюті, що діє на території Держави з можливістю вільної конверсії, що перебувають на рахунку в банку; електронні гроші у валюті іноземних держав. Під час розгляду цього питання необхідно звернутися до норм П(С)БО 21. У цьому акті є своє визначення “іноземної валюти”, полягає воно в тому, що – це та валюта, яка є відмінною від валюти звітності.

Найголовнішою особливістю роботи в бухгалтерському обліку з іноземною валютою у ЗЕД є те, що її обов’язково потрібно перерахувати та зазначити в гривнях.

Якщо ми з Вами говоримо про валютні операції, то одразу маємо на увазі те, що інвалюту необхідно буде перерахувати за актуальним курсом НБУ, який діяв на дату здійснення цієї операції.

Різниця в курсі – це різниця між оцінками однакової кількості одиниць іноземної валюти за різних валютних курсів.

Є певні правила для того, щоб правильно розрахувати різницю в курсі:

їх визначають виключно виходячи з монетарних статей балансу; орієнтуватися і використовувати потрібно ВИКЛЮЧНО курс Національного Банку; різницю визначають індивідуально на кожну дату балансу і дату здійснення валютної операції. Наводимо приклад розрахунку різниці в курсі:

КР = СХО х (К2 – К1),

КР – загальна сума курсової різниці;

СХО – грошова сума здійснення господарської операції (монетарні статті);

К1 – курс валюти в Національному Банку на дату виникнення монетарної статті, або ж, дати балансу (виходити потрібно з того, яка саме подія сталася пізніше);

К2 – курс валюти в Національному Банку, на дату визначення різниці в курсі.

Детальніше за інформацією про роботу з бухгалтерським обліком ЗЕД – звертайтеся до наших фахівців. Ми надаємо послуги з консультації та ведення бухгалтерського обліку ЗЕД.

Принципи ведення бухгалтерського обліку ЗЕД

Зовнішньоекономічна діяльність у бухгалтерському обліку Бухгалтер, який працює і надає послуги, пов’язані з ЗЕД, – проробляє колосальну роботу. Адже робота полягає не тільки в тому, що необхідно зробити правильно і вчасно всі розрахунки, а й стежити за змінами в українському законодавстві.

Виходячи з усього вищесказаного, можна зробити висновок, що наша Держава виконала хорошу роботу і досягла успіху в питаннях ЗЕД, існує безліч різних нормативно-правових актів, які регулюють послуги в цій зоні підприємницької та бухгалтерської діяльності. Під час роботи з ЗЕД спиратися варто не тільки на Податковий і Митний Кодекс, а й на інші, не менш важливі акти.

Особливу увагу варто звернути на: НП(С)БО та П(С)БО.

Україна з кожним роком все більше прагне до досягнення європейських стандартів, тому, з часом законодавство про регулювання бухгалтерських послуг стає тільки ширшим і детальнішим.

Найважливішим фактором у роботі бухгалтерії є коректне ведення звітності, сплата всіх державних зборів, податків, ведення бухгалтерського обліку та подання звітності.

Ми чудово розуміємо, що за короткий проміжок часу, не маючи досвіду роботи бухгалтером, неможливо самостійно ознайомитися абсолютно з усіма вимогами і положеннями законодавства, тому, пропонуємо свої бухгалтерські послуги, підкріплені багаторічним досвідом роботи в цій сфері діяльності.

Нам довіряє понад 300 клієнтів щорічно
0
5/5
рейтинг

Наші партнери та клієнти

OTP BANK

Наш офіційний банк партнер

Банк Альянс

Наш клієнт та партнер

Арсенал Kids

Наш спортивний клієнт

Hidrafacial

Наш клієнт та партнер

Головна

Вам понравилось с нами работать?
Оставьте отзыв !

Адвокат по Налоговым Спорам
0
5/5
рейтинг

Консультариус сопровождает нашу деятельность с момента регистрации первой компании, а именно с января 2019 года. Мы сразу нашли общий язык, после чего юристы включились в работу. Также нам нравится, что в данной компании обеспечивается параллельно и бухгалтерское сопровождение, поэтому клиент не испытывает сопротивления между аутсорс юристом и бухгалтером. Рады партнёрству и смело рекомендуем Консультариус!

5/5

Группа компаний MAGIC 

(ТОВ «Меджик Консьерж», ТОВ «Меджик Консьерж»).

Время от времени пользуемся услугами юриста Консультариус для вычитки и подготовки договоров. Довольны безукоризненным соблюдением сроков, ценами на услуги и вниманию к деталям. 

5/5

Рекламное агентство ArtNET

(ТОВ «АГЕНТСТВО ІНТЕРНЕТ-РЕКЛАМИ «АРТНЕТ»)

Для кожного бізнесу дуже важливо завжди мати на зв'язку надійних радників з юридичних питань, тому Компанія VARM користується послугами Консультаріуса на постійній основі. За час співпраці юристи продемонстрували себе як професіонали в спірних ситуаціях з контрагентами, зокрема в процесі узгодження договорів поставки. Дякуємо за плідну співпрацю.


5/5

VARM:Трубопроводна арматура 

(ТОВ «В.АРМ»)

На старте нашего бизнеса мы вообще игнорировали юридические нюансы, избегали лишние бумаги и формальности, пока это не обернулось крупной проблемой - штрафные санкции от клиента. Когда ситуация зашла в тупик мы решили обратиться к юристам (не рекомендуем затягивать проблемы). 

Сначала попробовали работать с первыми попавшимися из гугла, но то не смогли помочь и просто развели руками. Тогда другой наш клиент порекомендовал нам Консультариус, куда мы обратились и это был очень верный выбор. Сейчас мы уверенно вписываем юр. услуги в свой бюджет, потому что поняли, от каких больших рисков и головняка нас избавляют юристы. Занимайтесь бизнесом, договорами пусть занимаются специалисты. 

* Кстати, от штрафных санкций со стороны клиента тоже удалось отбиться благодаря лазейке в договоре, которую нашёл юрист Консультариус :))

ProfitMakers

(ТОВ "ПРОФІТМЕЙКЕРС")

5/5

Консультаріус – наші колеги з юридичного консалтингу, яких ми залучаємо в процесі надання послуг. За час спільної роботи жодного разу не булі зірвані строки або порушені умови: всі клієнти задоволені та залишали тільки позитивні фідбеки. З цього можна зробити висновок, що Консультаріус є надійним юридичним партнером. Бажаємо успіхів та розвитку Вашій компанії.

5/5

PartnerConsult LTD

(ТОВ «АК ПАРТНЕР КОНСАЛТ»)

Бизнес в сфере промышленного альпинизма имеет много подводных камней: начиная от вопросов безопасности сотрудников, заканчивая ответственностью перед клиентом. Деятельность компании PromAlp-Group усложнена, кроме того, и наличием иностранных заказчиков. К счастью, с этим всем уже больше года отлично справляются наши юридическо-бухгалтерские советники из Консультариус, которым мы полностью делегировали эту сферу. Рады сотрудничеству!


PromAlp-Group 

(ТОВ «ПРОМАЛЬП-ГРУП»)

5/5