Реєстрація друкованих ЗМІ засобів масової інформації

«Consultarius@ в Києві надасть допомогу в реєстрації ЗМІ, а також вкаже на всі юридичні деталі створення засобів масової інформації

Мати власні джерела інформації, поширювати свіжі новини в будь-яких цікавлять сферах мають бажання безліч осіб. Для того, щоб здійснювати діяльність по збору, створення та поширення інформації, необхідно зареєструвати засіб масової інформації. Якщо у Вас виникло бажання видавати газети, журнали, зверніться за допомогою до наших юристів, які допоможуть здійснити їх реєстрацію.

Як і інші галузі, створення і діяльність ЗМІ регулюється переліком нормативно-правових актів. В даному випадку, щоб забезпечити порядок державної реєстрації, необхідно дотримуватися норм Закону України «Про інформацію», а також провідного закону в цьому питанні – Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» та інших підзаконних актів, які ще зустрічатимуться в цій статті.

Відповідно до ст. 1 вищевказаного Закону, друкованими засобами масової інформації в Україні є періодичні видання, які мають постійну назву і виходять під нею один і більше випусків на рік.

Законне регулювання ЗМІ

банковский налоговый таможенный консультант

Засобам масової інформації дозволено публікувати інформацію на будь-яку тему, яка не заборонена законами України. Сума збору при видачі документа, який дає право публікувати конкретні ЗМІ, різна. Якщо видання публікується з метою безкоштовного розповсюдження інформації (благодійність), оплата збору не потрібно.

Також законом дозволено не погоджувати заздалегідь ті матеріали, які будуть розповсюджуватися в засобах масової інформації. Державні органи, підприємства та інші установи не мають права забороняти видавати ту чи іншу інформацію (крім тих випадків, коли особа, яка дала інтерв’ю, відмовляється від його публікації).

Однак, законом встановлено перелік дій, які заборонено публікувати ЗМІ. Забороняється видавати наступне:

  • Заклик до скоєння злочинів щодо державі
  • Пропагувати жорстокість, ворожнечу за расові, національні і релігійні упередження
  • Втручатися в особисте життя особи
  • Розголошувати іншу будь-яку інформацію, передбачену ст. 3 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні».

Процес реєстрації засобів масової інформації. Як правильно це зробити?

Опублікувати видання мають право тільки зареєстровані ЗМІ на підставі свідоцтва про реєстрацію.

Звертаємо Вашу увагу, що реєстрація засобів масової інформації є обов’язковою. У разі, якщо видавець бажає опублікувати тільки один журнал, йому все одно необхідно отримати свідоцтво.

Сам процес реєстрації починається з того, що засновник подає відповідну заяву в державний реєстраційний орган. У його заяві необхідно вказати:

  1. Хто є засновником (адреса, громадянство, персональні дані)
  2. Вид видання (журнал, газета, збірник та ін.)
  3. Його назва (під яким воно буде публікуватися)
  4. Мова, якою буде видаватися ЗМІ
  5. Сфера розповсюдження (місто, район, область)
  6. Програмні цілі і тематика видання
  7. Прогнозована періодичність публікацій
  8. Юридична адреса 
  9. Місцезнаходження редакції

Слід зазначити, що орган реєстрації може зажадати документи, які підтверджують дієздатність і правоздатність засновника (паспорт, договір і ін.) – Згідно з Наказом Міністерства Юстиції України від 21.02.2006 №12 / 5.

Заява про реєстрацію розглядається протягом 1 місяця, після чого виноситься рішення про:

  • Реєстрацію
  • Відмову в реєстрації
  • Зупинення строку розгляду заяви
  • Визнання недійсним свідоцтва про реєстрацію

Умовами ч.3 ст. 15 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» вказує на випадки, коли термін розгляду заяви може бути припинений:

  • Якщо засновником не подано документів, що підтверджують його правоздатність та дієздатність
  • Коли реєстратору не був наданий договір між засновником і його співзасновниками
  • З’явилися причини, при яких неможливо зареєструвати засіб масової інформації

Призупинений термін поновлюється з дня, коли заявник повідомить, що причини призупинення терміну усунені.

Куди подавати заяву про державну реєстрацію ЗМІ

Подача заяви про реєстрацію засобу масової інформації безпосередньо залежить від того, де будуть публікувати ЗМІ.

Так, якщо видання публікується по всій території України, засновнику необхідно звертатися в Державну реєстраційну службу.

Коли журнал, збірники та ін. будуть видавати в конкретному населеному пункті, йти потрібно до територіальних управлінь юстиції.

Коли в державній реєстрації засобу масової інформації можуть відмовити?

Юристи нашої компанії звертають Вашу увагу, що відмовити в реєстрації можуть тільки на законних підставах. Такими можуть бути:

  • Якщо ЗМІ порушує принцип заборони на публікації заборонених тем
  • Якщо засіб масової інформації має назву іншого вже існуючого і зареєстрованого ЗМІ
  • Якщо заяву про реєстрацію було подано після того, як прийнято рішення про припинення діяльності такого засобу масової інформації
  • Коли засновником порушуються вимоги гарантій щодо монополізації 
  • Засновником є державні органи

Після прийняття рішення про відмову в державній реєстрації засобу масової інформації, засновнику відправляють повідомлення про відмову в письмовому вигляді із зазначенням всіх підстав.

Хто може бути засновником ЗМІ в Україні

Засновником засоби масової інформації в Україні може виступати:

  • Громадянин України
  • Особи, без громадянства
  • Юридичні особи, зареєстровані як в Україні, так і закордоном
  • Колективи підприємств, які регулюють свою діяльність трудовим законодавством

Якщо ЗМІ реєструється декількома засновниками, між ними повинен бути укладений відповідний договір.

Видача свідоцтва про державну реєстрацію ЗМІ (преса)

Після видачі свідоцтва, з дня його отримання, засновник може почати видавати пресу протягом одного року. Якщо він пропускає цей термін без поважних причин, свідоцтво втрачає законну силу.

У разі, коли особам необхідно отримати дублікат свідоцтва про реєстрацію, вони звертаються до реєстраційного органу з відповідною заявою

Збір за реєстрацію ЗМІ. Розмір збору

Щоб отримати свідоцтво про державну реєстрацію, засновнику необхідно сплатити реєстраційний збір, встановлений Кабінетом Міністрів України

У разі видачі:

  • свідоцтва про реєстрацію засобів масової інформації з державної, регіональної або зарубіжною сферою розповсюдження – 50 неоподатковуваних мінімумів громадян
  • свідоцтва для ЗМІ в областях, обласних центрах – 24 неоподатковуваних мінімумів громадян
  • свідоцтва для ЗМІ в місті, районі, а також підприємства, установи – 14 неоподатковуваних мінімумів громадян
  • свідоцтва для ЗМІ, яке публікує матеріали еротичного характеру – 100 неоподатковуваних мінімумів громадян
  • свідоцтва для дайджесту – 60 неоподатковуваних мінімумів громадян

Постанова Кабінету Міністрів України від 17.11.1997 р №1287 – [https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1287-97-%D0%BF#Text]

При видачі свідоцтва друкованого засобу масової інформації для дітей, осіб з інвалідністю розмір збору зменшується до 50%.

Засновник повинен сплатити збір протягом одного місяця після одержання повідомлення про реєстрацію.

За видачу дубліката свідоцтва про державну реєстрацію стягується збір у розмірі 20 відсотків від встановленого реєстраційного збору.

Друковані засоби масової інформації, які видаються і поширюються в Україні, але зареєстровані за кордоном, підлягають державній реєстрації в Україні із сплатою реєстраційного збору в половинному розмірі.

Для детального і точного розрахунку зборів, з урахуванням всіх тонкощів законодавства, звертайтеся за консультацією до юристів фірми. 

стаття 17 Закону України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» [https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2782-12#n132]

Кому реєструвати ЗМІ не обов’язково?

Не підлягають обов’язковій державній реєстрації такі ЗМІ:

  • Офіційні законодавчі акти, які видаються судовими та законодавчими органами
  • Друковані публікації, що не призначені для поширення і створена на правах інтелектуальної власності
  • Матеріали і документи, які видають підприємства, навчальні заклади, наукові установи для використання у внутрішній організаційної діяльності

Порядок перереєстрації ЗМІ

Часто засоби масової інформації, а також юристи, до яких вони звертаються, стикаються з ситуацією, коли потрібно внести зміни в уже видане свідоцтво вже зареєстрованого ЗМІ. Таке буває, коли змінюється засновник, назва або тематика. В такому випадку слід провести перереєстрацію.

Відповідно до Положення про державну реєстрацію друкованих засобів масової інформації Наказу Міністерства Юстиції України від 21.02.2006 №12 / 5, порядок перереєстрації наступний:

Перш за все, в орган реєстрації потрібно подати заяву із зазначенням підстав перереєстрації. До заяви додаються всі необхідні документи, угода між засновником і правонаступником (у разі перереєстрації друкованого засобу масової інформації у зв’язку зі зміною засновника) та копія попереднього свідоцтва про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації.

У разі зміни засновника, угода укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України. Як правильно скласти договір між сторонами читайте у статті Юридична допомога при складанні договору

Коли реєструючий орган приймає рішення про перереєстрацію для отримання нового свідоцтва, засновник повертає оригінал попереднього свідоцтва.

Коли засновник надасть квитанцію про сплату збору при перереєстрації, йому видають нове свідоцтво.

Звертаємо Вашу увагу, якщо оригінал свідоцтва загублений, засновник повинен підтвердити факт втрати свідоцтва.

Таким підтвердженням може бути опубліковане в друкованих ЗМІ оголошення про втрату свідоцтва, у якому зазначаються:

  1. назва друкованого засобу масової інформації,
  2. ПІБ засновника
  3. реєстраційний номер, серія, дата видачі втраченого свідоцтва

Після цього констатується факт визнання його недійсним.

Орган реєстрації має право надавати відомості про зареєстрованих ЗМІ і відомості, зазначені в свідоцтві про державну реєстрацію таких засобів масової інформації на запити фізичних та юридичних осіб.

Алгоритм роботи юридичної фірми з клієнтам

Спочатку Ви звертаєтеся до нас за номером телефону або залишаєте заявку на нашому сайті про допомогу

Наші юристи проводять з Вами юридичну консультацію по реєстрації. Уточнюєте оплату за послуги

  1. Ви надаєте нам копії необхідних документів і всю додаткову інформацію
  2. Наші юристи готують пакет документів, який Ви підписуєте
  3. Разом подаємо документи до Міністерства Юстиції України (або його територіальних управлінь)
  4. Коли рішення про реєстрацію буде прийнято, Ви оплачуєте реєстраційний збір
  5. Наша фірма отримує свідоцтво про реєстрацію засобу масової інформації
  6. Ви оплачуєте послуги та отримуєте свідоцтво у нас.

Чому варто обрати саме фірму в Києві

  • Ми співпрацюємо з клієнтами по всій Україні
  • Якісна і оперативна допомога в реєстрації ЗМІ
  • Юридична експертиза внутрішніх документів
  • Допомога в підготовці документації для реєстрації засобу масової інформації
  • правові консультації
  • Складання всіх необхідних заяв
  • У разі необхідності – представництво сторони в суді
  • Складання заяв, скарг, претензій до вищих і правоохоронні органи
  • Взаємодія з державними органами

Для отримання оперативної допомоги в реєстрації засобу масової інформації (преса) залишайте заявку на нашому сайті або зверніться до нас за номером телефону, зазначеному на нашому сайті – ми неодмінно зв’яжемося з Вами.

Нам довіряє понад 300 клієнтів щорічно
0
5/5
рейтинг

Переваги роботи з нашою компанією

ІT юрист

Наші фахівці консультують та працюють по всій території України, не лише у Києві.

Зв’язатися з нами Ви можете декількома способами: заповніть заявку на сайті – і ми самі передзвонимо Вам у робочий час, якщо ж не хочете чекати – телефонуйте за вказаним на нашому сайті номером телефону.

Наші партнери та клієнти
OTP BANK

Наш офіційний банк партнер

Банк Альянс

Наш клієнт та партнер

Арсенал Kids

Наш спортивний клієнт

Hidrafacial

Наш клієнт та партнер

Головна
Вам сподобалося працювати з нами?
Залишіть відгук!
Адвокат по Налоговым Спорам
0
5/5
рейтинг

Консультариус сопровождает нашу деятельность с момента регистрации первой компании, а именно с января 2019 года. Мы сразу нашли общий язык, после чего юристы включились в работу. Также нам нравится, что в данной компании обеспечивается параллельно и бухгалтерское сопровождение, поэтому клиент не испытывает сопротивления между аутсорс юристом и бухгалтером. Рады партнёрству и смело рекомендуем Консультариус!

5/5

Группа компаний MAGIC 

(ТОВ «Меджик Консьерж», ТОВ «Меджик Консьерж»).

Время от времени пользуемся услугами юриста Консультариус для вычитки и подготовки договоров. Довольны безукоризненным соблюдением сроков, ценами на услуги и вниманию к деталям. 

5/5

Рекламное агентство ArtNET

(ТОВ «АГЕНТСТВО ІНТЕРНЕТ-РЕКЛАМИ «АРТНЕТ»)

Для кожного бізнесу дуже важливо завжди мати на зв'язку надійних радників з юридичних питань, тому Компанія VARM користується послугами Консультаріуса на постійній основі. За час співпраці юристи продемонстрували себе як професіонали в спірних ситуаціях з контрагентами, зокрема в процесі узгодження договорів поставки. Дякуємо за плідну співпрацю.


5/5

VARM:Трубопроводна арматура 

(ТОВ «В.АРМ»)

На старте нашего бизнеса мы вообще игнорировали юридические нюансы, избегали лишние бумаги и формальности, пока это не обернулось крупной проблемой - штрафные санкции от клиента. Когда ситуация зашла в тупик мы решили обратиться к юристам (не рекомендуем затягивать проблемы). 

Сначала попробовали работать с первыми попавшимися из гугла, но то не смогли помочь и просто развели руками. Тогда другой наш клиент порекомендовал нам Консультариус, куда мы обратились и это был очень верный выбор. Сейчас мы уверенно вписываем юр. услуги в свой бюджет, потому что поняли, от каких больших рисков и головняка нас избавляют юристы. Занимайтесь бизнесом, договорами пусть занимаются специалисты. 

* Кстати, от штрафных санкций со стороны клиента тоже удалось отбиться благодаря лазейке в договоре, которую нашёл юрист Консультариус :))

ProfitMakers

(ТОВ "ПРОФІТМЕЙКЕРС")

5/5

Консультаріус – наші колеги з юридичного консалтингу, яких ми залучаємо в процесі надання послуг. За час спільної роботи жодного разу не булі зірвані строки або порушені умови: всі клієнти задоволені та залишали тільки позитивні фідбеки. З цього можна зробити висновок, що Консультаріус є надійним юридичним партнером. Бажаємо успіхів та розвитку Вашій компанії.

5/5

PartnerConsult LTD

(ТОВ «АК ПАРТНЕР КОНСАЛТ»)

Бизнес в сфере промышленного альпинизма имеет много подводных камней: начиная от вопросов безопасности сотрудников, заканчивая ответственностью перед клиентом. Деятельность компании PromAlp-Group усложнена, кроме того, и наличием иностранных заказчиков. К счастью, с этим всем уже больше года отлично справляются наши юридическо-бухгалтерские советники из Консультариус, которым мы полностью делегировали эту сферу. Рады сотрудничеству!


PromAlp-Group 

(ТОВ «ПРОМАЛЬП-ГРУП»)

5/5