Податкова оптимізація для зменшення податкового навантаження

Ви власник вже наявного бізнесу або тільки плануєте відкрити власну справу? Ця стаття про податкову оптимізацію буде однаково корисна у всіх випадках.

Що ж входить в поняття “податкової оптимізації”? Це абсолютно легальний алгоритм дій, який передбачає використання своїх прав і можливостей при веденні власного бізнесу на повну. Особливо актуальною ця пропозиція стала під час карантинних обмежень, які були введені по всій території України. У зв’язку з цим, багато компаній зазнали збитків і це значно відобразилося на їхньому прибутку.

Які існують способи податкової оптимізації? Як її можна здійснити, в рамках чинного українського законодавства? Розберемо в нашій статті.

Якщо ж Ви хочете оперативно отримати консультацію конкретно зі свого питання, звертайтеся до фахівців фірми , наш відділ бухгалтерських послуг надасть Вам максимально розгорнуту інформацію.

 

Нормативно-правова база

При розгляді даного питання, ми будемо керуватися нормами Податкового Кодексу України (ПКУ), Закону України «Про Запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження оружия масового знищення».

Податкова оптимізація. Поняття і реалізація

Податкова оптимізація – це сукупність дій, спрямованих на зменшення наявних податків для підприємства. Не поспішайте приймати рішення про закриття компанії через незрівнянно більший розмір податків, в порівнянні з Вашим прибутком.

Можливі способи її реалізації на території України:

  • вибір іншої організаційно-правової форми здійснення діяльності

Найпоширенішими формами ведення підприємницької діяльності в Україні є:

  • ФОП (ФЛП);
  • Господарські товариства:
  • Товариство з обмеженою відповідальністю (АТ);
  • ООО (ТОВ);
  • ОДО (ТДВ);
  • командитне товариство (КТ);
  • повне товариство (ПТ).
  • Кооперативи.

Їх діяльність регулюється такими актами, як: Цивільний Кодекс України (ЦКУ), Господарський Кодекс України (ГКУ), Закон України “Про господарські товариства”, Закон України “Про ТОВ і ТДВ”.

Найпопулярнішою формою ведення підприємницької діяльності на всій території України є ООО (ТОВ).

  • вибір іншого режиму оподаткування

Згідно Главі 14 Податкового Кодексу, існує:

  • Загальний режим;
  • Спрощений;

При виборі системи оподаткування потрібно брати до уваги такі фактори, як:

  • кількість найманих працівників;
  • вид діяльності компанії;
  • розмір прибутку;
  • податкову ставку;
  • порядок проведення реєстрації;
  • яким чином буде вестися і надаватися звітність;
  • чи будете Ви добровільно реєструватися як платник ПДВ і так далі.

Короткий опис кожної системи:

  • Загальна система;

Головним показником в цьому випадку буде виступати дохід (прибуток). Виходячи з нього і визначається розмір податку, який необхідно буде сплатити фіскальної службі України.

Розмір зазначеного податку, станом на 2021 рік в Україні – складає 18% від отриманого прибутку + 1,5% військовий збір. Розрахунки будуть проводитися на підставі відомостей, зазначених у первинній документації компанії.

Звичайно ж, відсоток податку досить великий, але значним плюсом цієї системи є те, що відсутні обмеження щодо вибору виду діяльності або ж, наприклад, кількості можливих найманих працівників.

Ніяких додаткових заяв для постановки на облік подавати не потрібно. Як тільки Ви зробите всі необхідні дії і державний реєстратор їх схвалить, протягом цього і наступного робочого дня – він зобов’язаний надати отримані від Вас відомості податковій.

Обов’язковим фактором є наявність Книги обліку доходів і витрат, яка буде відповідати вимогам українського законодавства.

  • Спрощена система;

Тут же, податок буде нараховуватися на весь єдиний дохід (наприклад, виручку ФОП). У цій системі оподаткування є 4 групи, але, візьміть до уваги те, що тільки 1-2 групи можуть бути виключно ФОП (ФОП), а 3-4 можуть бути як ФОПи, так і інші юридичні особи.

Що являє собою “спрощена система”? Сама її назва говорить про те, що ставки в цій системі оподаткування будуть значно нижче, ніж ті, які діють в загальній.

Природно, так як відсоток податку істотно знижений, то, в зв’язку з цим, тут будуть свої мінуси і заборони. На відміну від загальної системи, тут є обмеження по видам діяльності підприємства, розміру річного доходу та кількості найманих працівників.

Наприклад, ті, хто знаходяться на 4 групи мають право займатися виключно діяльністю, яка пов’язана з сільським господарством, на підставі норм Закону України “Про фермерське господарство”.

На єдиному податку абсолютно заборонені такі види діяльності як:

  • виробництво і поширення підакцизних товарів (алкоголю, сигарет);
  • видобуток і продаж дорогоцінних каменів і металів;
  • добування корисних копалин;
  • обмеження в сфері діяльності фін. посередників;
  • послуги, які стосуються пошти та зв’язку (кур’єрська діяльність не береться до уваги);
  • організація аукціонів і реалізація антикваріату і різних предметів мистецтва;
  • аудиторство;
  • організація гастролірованія;
  • страхова;
  • азартні ігри (крім лотерей);
  • обмін валют.

У кожній з перерахованих сфер діяльності є свої нюанси, умови та виключення, тому, для більш детальної консультації доцільно звернутися до наших юристів.

Податок є фіксованим і його розмір залежить виключно від того, яку групу вважав за краще підприємець.

Нерезидентам (тобто, іноземним громадянам і організаціям) заборонено переходити на єдиний податок.

Як саме можна здійснити перехід на іншу систему оподаткування? Алгоритм Ваших подальших дій.

Згідно п. 298.1 ст. 298 ПКУ для того, щоб перейти з однієї систему на іншу, а саме, з загальної на спрощену систему, Ви повинні подати про цей факт заяву за місцем своєї реєстрації.

За умови того, що Ви робите оплату й інших податків, цю заяву необхідно буде надати не пізніше ніж як за п’ятнадцять календарних днів до початку наступного податкового кварталу.

Відзначимо, що здійснювати такий перехід на спрощену систему оподаткування можна виключно не частіше, ніж один раз на календарний рік.

Якщо Ви, перебуваючи на єдиному податку, чітко дотримувалися всіх нюансів і вимог, які визначені в Податковому Кодексі, то Ви маєте право самостійно перейти на іншу групу платника Єдиного Податку.

Як це реалізувати сьогодні? Треба подати заяву в податкову службу, не пізніше ніж за п’ятнадцять календарних днів до початку наступного кварталу (п. 298.1 ст. 298 Податкового Кодексу).

У разі, якщо Ви сплачуєте не тільки Єдиний Податок, але і ПДВ, Ваша реєстрація як платника ПДВ буде анульована коли Ви перейдете на 1 або 2 ставку ЄП, в порядку, який визначений ПКУ.

Іноді відбувається так, що прибуток Вашого бізнесу за квартал перевищує встановлені законодавством рамки граничних доходів, наприклад, для 1 групи (п. 291.4 ст. 291 ПКУ), в цій ситуації необхідно буде подати заяву (з моменту початку нового податкового кварталу) про перехід на ЄП для 2 або 3 групи або ж прийняти рішення про цілковиту відмову від спрощеної системи оподаткування. Її потрібно буде надати не пізніше двадцятого числа наступного місяця, який йде після фактичного перевищення розміру встановленої прибутку (п. 293.8 ст. 293 ПКУ).

Щоб відмовитися від спрощеної системи оподаткування та перейти на загальну, Вам потрібно буде подати відповідну заяву до податкової служби України, не пізніше ніж за десять днів до початку нового кварталу або року (п.п. 298.2.1 п. 298.2 ст. 298 ПКУ) .

Вся інформація взята з – [Податковий кодекс України | від 02.12.2010 № 2755-VI (rada.gov.ua),], [https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki–novini-/print-443614.html]

  • скористатися послугами кваліфікованих юристів і бухгалтерів

У чому проявлятиметься користь для Вас при виборі цієї опції?

Вдатися до допомоги фахівців у податковій сфері для проведення оптимізації – це один з найбільш комфортних, швидких і ефективних варіантів вирішення виниклих проблем.

Звернувшись в нашу фірму  Ви гарантовано отримаєте результат, не на словах, а на практиці. Для того, щоб грамотно оцінити ситуацію, провести аналіз і оптимізувати податки по максимуму, необхідний практичний досвід і знання в податковій сфері.

Нам доверяет более 300 клиентов ежегодно

0
5/5
рейтинг

Під час співпраці з фірмою , Ви отримаєте:

  • на перших етапах, звичайно ж, необхідна консультація, на якій Ви зможете задати всі питання, які у Вас виникнуть і уточнити певні моменти;
  • різноманітні варіанти вирішення проблемної ситуації, які будуть підібрані саме для Вашого випадку;
  • коректне складання та подання пакету документів в державні органи;
  • отримання актуальних роз’яснень про існуючі на території України системи оподаткування;
  • легальні методи зменшення податків шляхом проведення оптимізації згідно з законодавчими нормами України.

Помилки при проведенні податкової оптимізації

 

Однією з найбільш поширених хибних думок є те, що податкова оптимізація – це щось незаконне, що пов’язано з приховуванням реального прибутку.

 

НІ! Це законні способи, які має право використовувати будь-яка компанія або фізична особа-підприємець. Такого роду інформація є досить специфічною, тому, власникам бізнесу не завжди вдається встежити за всіма змінами, які були внесені до Законів України тільки за останній час.

 

В сьогоднішніх реаліях карантинних обмежень, податкова оптимізація – це величезна допомога для Вашого бізнесу на багато років вперед. Наші фахівці невпинно стежать за новими нормативно-правовими актами, тому, вони завжди в курсі щодо нової інформації в бухгалтерській сфері і з радістю проконсультують і Вас.

 

Також, потрібно дуже критично ставитися до обіцянок податкової оптимізації “починаючи від сьогоднішнього дня, закінчуючи аж до закінчення підприємницької діяльності Вашої компанії”. Кожен день приймаються нові поправки до Законів, створюються і затверджуються нові акти, видозмінюються системи і форми, тому що час не стоїть на місці і все продовжує розвиватися і змінюватися закономірно з ним.

 

Ніхто не може з повною точністю спрогнозувати і гарантувати стабільність і дохід Вашого підприємства в майбутньому. Потрібно обов’язково брати до уваги мінливу ситуацію в світі і бути готовим вживати дії для порятунку власної справи.

 

Обов’язковою умовою є оцінка можливих ризиків. Для більш коректних даних радимо звернутися до професіоналів, для проведення глибокого аналізу, моніторингу та всебічного розгляду.

 

Дуже великою помилкою буде спроба приховати прибуток, подати неправильну звітність тощо. Це принесе тільки ще більші проблеми для Вас і Вашого бізнесу в цілому, адже є безліч легальних способів для здійснення податкової оптимізації.

 

Ще однією помилкою буде порівняння свого підприємства з іншим бізнесом. Немає якоїсь єдиної, універсальної схеми податкової оптимізації для всіх. Кожен випадок – унікальний і вимагає ретельного і детального розбору. Спосіб, який ідеально підійшов для Вашого конкурента, цілком собі може привести Ваше підприємство до збитків і подальшої ліквідації (докладніше про ліквідацію у нас є окрема стаття).

 

Способів податкової оптимізації бізнесу досить багато, в одній статті їх всіх не перелічити, тому що до кожного потрібно застосовувати індивідуальний підхід, тільки так можна буде домогтися успішного результату.

 

Юридична фірма надає свої послуги не тільки в Києві і Київській області, а й по всій території України. Зв’язатися з нами можете просто залишивши заявку на нашому сайті – і ми самі з Вами зв’яжемося в найкоротші терміни. Не хочете чекати? Зателефонуйте за вказаним на сайті номером телефону